Sjunde boken

Hallå där alla ni som kikar in här,
 

Detta är den sjunde boken om barnmorskan Cecilia Lund. Jag har läst dem alla och tycker om att ta del av det som händer och sker i hennes liv.
 
Katerina Janouch vet att skriva på så sätt att det finns en igenkänningsfaktor för de flesta av läsarna. Det är nog därför jag fastnat för böckerna om Cecilia Lund.
 
Cecilia befinner sig mitt i livet. Hon försöker att vänja sig med att vara ensamstående mamma med en knaper ekonomi. Hon känner en saknad efter det som en gång var och en längtan efter balans i det nya livet.
 
Hon parerar mellan arbete och känslan av att inte räcka till.  Och i denna bok börjar barnen ge uttryck om en längtan efter att vara den familj som de en gång var. De vill att allt ska bli som vanligt igen.
 
I den här boken får man också ta del av Johns (Cecilias fd man) liv efter separationen, Han brottas också med en för honom ny vardag samtidigt som han börjar se sig själv med nya glasögon.
 
Den här boken är bra och lättläst.
 
Dagens reflektion handlar om relationer. Det är inte alltid så lätt med relationer. Men vad vore livet utan dem....ingenting.
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad vore livet utan böcker? Idag ska jag lägga mig på soffan och läsa, så härligt det ska bli! Den här boken skulle vara något för mig…livets alla nyanser är något jag alltid är intresserad av.

Finaste Lotta, saknar dig!

KRAM

2014-10-11 @ 19:22:01
Postat av: Karin R

Jag har också precis läst ut den. Så bra när man följt Cecilia och hennes livsöde
Kram finaste Lotta
Du är så klok!

2014-10-12 @ 12:54:39
Postat av: Ninelin

Hallå där! Nu är vi hemma igen, efter en toppenresa, finns lite att se på bloggen :-) Kram

2014-10-12 @ 19:43:19
URL: http://ninelin.blogg.se/
Postat av: Ninelin

Hallå där! Nu är vi hemma igen, efter en toppenresa, finns lite att se på bloggen :-) Kram

2014-10-12 @ 19:43:24
URL: http://ninelin.blogg.se/
Postat av: Channal

Har inte läst något av Katerina! Gillar henne som person. Borde börja läsa hennes böcker.

KRAM Anna

Svar: Då Anna har du missat något. Kram
Mammaxtre

2014-10-12 @ 20:52:48
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Kristina

Jag tycker också mycket om hennes böcker. Någonstans inom mig finns en dröm om barnmorske yrket. Hennes sätt att skriva tilltalar mig, det finns liksom något för alla. Ja du relationer är inte lätt men det är tur vi har dem.
Jag gillar vår relation. Stor kram till dig min vän
/ Kristina

2014-10-12 @ 21:51:38
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.se
Postat av: Inredning & guldkanter

Låter som en tilltalande bok. Jag gillar dina reflektioner Lotta.
Precis just så är det med relationer jobbiga många gånger men vad vore livet utan dem? Kram Pernilla

2014-10-12 @ 22:13:55
URL: http://inredningochguldkanter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0