Stranden

God eftermiddag på er,
 
Förra helgen tillbringade jag i Barcelona. Har många bilder att dela med mig av, såklart :-)
 
Till stranden
 
På väg till stranden fanns det massor att fastna för. Allt från fantasiska båtar, matställen att bli glad av och husfasader som överaskar.

Stranden
 
Stranden bjöd också den på så mycket mer än vad jag räknat med. Njöt av det någon kreativ person skapat av sand, älskar ljudet av vågor och att parera promenaden utifrån hur vågorna mötte strand. Palmer...ni som kikar in här i bland... vet att jag är svag för Palmer. Ett lutande hus fanns också att finna. Ett hus vars historia och funktion jag inte kan. Tycker om den och dess placering.
 
Dagens reflektion gör jag utifrån att ett besök på stranden, som jag hade hört så mycket om, var ett måste för mig under min weekend i Barcelona. Glad att jag promenerade dit, trots att jag inte skulle bada. En strand kan njutas av oavsett bad eller inte och oavsett årstid.
 
Må så gott
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Älskar Barcelona kram Diana

Postat av: Channal

En strand är mycket mer än att bara bada! Tycker om de stora vyerna av hav hav! Skulle mer än gärna vilja åka tillbaks dit!

KRAM Anna

2015-01-18 @ 21:45:05
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Jag har varit i Barcelona 2 ggr men aldrig promenerat på stranden (och heller aldrig badat) En helg i en stor stad hinner man helt inte med att se allt. Tänk om du "bara" fick 3 dagar i Stockholm (som ju inte är jättestor) Inte skulle man hinna se Söder, Vasastan, Kungsholmen, Djugården, Östermalm, City, Årstaviken och ja Gud vet allt. MEN det viktiga är ju kanske inte att se allt, utan att insupa atmosfären. Och det hinner man!

2015-01-19 @ 08:18:23
URL: http://www.systermarie.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Att bara få vara nära havet är underbart, det är så rogivande...

Kram Sandra

2015-01-19 @ 13:11:31
Postat av: Sandra

Att bara får vara nära havet är underbart, det är så rogivande...

Kram Sandra

2015-01-19 @ 13:12:58
URL: http://vitasmultron.blogspot.se
Postat av: The Place To Be

Åh vad kul att se! Visst blev man överraskad av Barcelona! Mycket fint att se!
Kram Malin

2015-01-20 @ 14:12:47
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: Kristina

Okej då. Nu måste jag lägga till Barcelona i min lista över platser jag vill åka till. Du berättar så målande och med dina bilder känns det som om jag faktiskt var med lite grand. Det är väl blivit en hel del resor med ditt gäng om jag inte minns fel. Stor bamse kram till dig. Kristina

2015-01-20 @ 15:26:48
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0