Babyshower

Hej och god förmiddag,

Igår var jag på babyshower. En babyshower som gick i blått. 


Blivande föräldrar






Några av de godsaker som det bjöds på



Blöjtårta


En blivande mamma i fint sällskap av ett pyntat hem, presenter och Benny ( finaste ballongen).

Dagens reflektion handlar om skillnaden mot när jag väntade barn jämfört med att vänta barn idag. Min uppfattning är att det på min tid som gravid mer var på så sätt att det inte köptes särskilt mycket innan födseln. Man väntade med det som gick att vänta med att köpa tills dess att barnet fötts. Man väntade tIlls dess att man vet att allt gått bra. 

Idag är det helt klart inte så. Nuförtiden handlar man om inte allt så det mesta, innan barnet kommit. Man firar modern genom babyshower och vi i min familj köpte dessutom julklappar som var adresserade till de blivande föräldrarna men som var till bebben.

Man firar (ger presenter) under graviditeten och man firar (ger presenter) när bebben kommit.

Tiderna förändras och det går fort. Min yngsta är trots allt bara 10 år. 


Må så gott 



Kommentarer
Postat av: Ingela

Så mycket spännande ni har framför er allihopa!

2015-03-15 @ 16:20:24
URL: http://sevendays.fi/ingela
Postat av: KaosJenny

Ja jösses, jag hade inte hört talas om fenomenet baby shower förrän jag läste om det hos dig nu. min yngsta är också 10 år. Tiderna förändras verkligen. Kram

2015-03-15 @ 21:51:58
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så mysigt och fint! Men jag var som du. Väntade innan allt var klart! Babyshower hade vi på BB! Kram Anna

2015-03-15 @ 22:20:29
Postat av: Åsorna

Vad spännande!
Man har ju sett fenomenet baby shower på amerikanska filmer och TV-serier men aldrig hört talas om att man har det i Sverige.
Men vi tror att det kan bidra till att få det overkliga att kännas lite mer verkligt. Kanske.

Stor kram på dig!

Svar: Ni har en poäng där. Det overkliga känns mer verkligt. Kram på er
Mammaxtre

2015-03-16 @ 03:10:24
Postat av: t

Vad fint!!! Och vilken fin mage! Spännande det måste vara för dig! Jag har aldrig varit på någon Baby Shower men jag tycker det verkar mysigt! Och dessutom är det ju praktiskt att få presenterna före bebben kommer. Precis efteråt kanske man vill hålla från lilla bebisen från allt för många pg a baciller.
Kram!
Maln

2015-03-23 @ 14:20:09
URL: http://theplacetobe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0