Då börjar tävlingen



Korpens stegräknartävling börjar idag och håller på till den 6 juni. Företag tävlar mot företag i denna tävling. Vi har även  en inbördes tävling mellan alla olika avdelningar och enheter på vårat arbete. Endel är mer taggade än andra. Mitt  personliga mål med att delta i denna tävling är att komma igång. Tänker att den ska sporra mig att börja röra mig mer än jag gör normalt. Inte för vikten skull , mer för kondition, muskler och välbefinnandets skull.
Imorse kl. 05.11 gick kärleken upp, detta för att ta sig till jobbet genom att gå dit. Vi bor inte nästgårds kan jag tala om! Sådan vinnarskalle som kärleken onekligen har, har inte jag. Tänker att jag vissa dagar ska ta mig ut och promenera, jag är mer på den nivån. Jag parkerade längst bort på parkeringen imorse, för att få några extra steg.  För dagen är jag uppe i fler steg än jag trodde att jag skulle komma upp i på en normaldag. Har inte utöver att parkera en bit bort gjort något extra. I skrivande stund är jag uppe i 7093 steg.

Idag ringde jag och bokade ett besök hos min husläkare. Jag bara måste träffa henne då jag inte står ut med att ha det som det är nu. Tänker på min mamma och det faktum att jag blir mer och mer lik henne. Detta fastän jag alltid tyckt att jag är mer lik min pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0