Livet på landet i bilder



Tussilago finns det gott om. Mysigt med tussilago tycker jag.



Melker matade änder vid bryggan.



Melker vllar lite,  och mamma springer efter snorpapper.



Melkers farbror Ante. Drar även han sitt strå till stacken.



Melker får skjuts av sin pappa, hur roligt som helst!
Kärleken förbereder för grässådd. Han kör runt i en "mini" traktor, (säkert fel benämning)



Melker får ett påskägg och påskpresent av sin mor & far.



Båtar har passerat under dagen. Ett sant vårtecken.



När jag och Melker kopplade av på kvällskvisten small det till i fönstret. När jag gick ut för att se vad det var , fann jag en död Bofink. Den dog av smällen. Melker och jag begravde den. Otroligt vacker fågel. Lite sorgligt.

Idag har vi varit utomhus mest hela dagen. Vi har arbetat ute på tomten med än det ena och än det andra. Vädret har varit otroligt fint. Så pass att vi åt middag ute. Med vi menar jag även Svärmor, Leif och Ante.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Visst är våren underbar! I dag är det fönsterputsning som gäller samt påskmiddag med Åsorna och mamma. Sill till förrätt och lammstek till varmrätt. Cheesecake till efterrätt. Den skulle jag ha gjort i går men glömde så den skall jag göra nu, direkt efter frukost. Den skall prydas med en marsipanhöna. Glad påsk på dig min vän!

2009-04-11 @ 08:29:29
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: sara

God morgon =D

2009-04-11 @ 08:35:26
URL: http://tarnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0