Städdag 1

Idag har vi tillbringat  mest hela dagen ute på området där vi bor då vi haft en gemensam städdag. Gemensamma städdagar har samfälligheten två gånger per år. Uppdragen varierar från enklare till svårare uppdrag. Kärleken utförde ett svårt och krävande uppdrag.



Kärleken fick tillsammans med två grannar i uppdrag att ta ned denna Tall. Tittar ni noga på bilden så ser ni mannen i mitt liv i färd med att såga.
 


Även barnen har hjälp till med lite olika sysslor. Här ser ni Marcus och Max ta en paus.



Världens gulligaste Maja höll oss sällskap.



Här slutar då inte arbetet med Tallen, nu skall den tas om hand också. 

Kärleken lagade en underbar middag ikväll. Han grillade kött, och majskolvar. Till det serverades det färskpotatis och en god sås. Efter middagen gick vi hem till familjen Westberg (Robban, Anne-Marie, Max & Maja) som bjöd på god fika.  
Nu vill jag egentligen bara sova, trött är bara förnamnet. 

Kommentarer
Postat av: Maribella

Tack för dina kommentarer Lotta!! Men nog tycker jag att jag "klär" bättre i lite mindre kinder och haka...!

Vad mysigt ni verkar ha på er gata, precis som vi har!!

2009-04-19 @ 19:18:44
URL: http://maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0