Hemmafru

Hej alla, jag har semester och börjar arbeta igen den 31 augusti. De somrar jag har tidig semester har jag för vana att ta semester i slutet av sommaren. Så blev det även i år. Dock skall jag erkänna att jag tänkte tanken att ta tillbaka min semesteransökan. Jag valde att ta semester, kom fram till att jag behöver vara ledig (moget)  Idag har jag känt mig som en hemmafru. Den känslan har idag passat mig mycket bra :-))



Medans Melker var på dagis (mellan kl. 09.00-12.00) passade jag på att ta ned Malins "flyttahemifrån" saker från vinden. Malin sov för första gången i sin lägenhet natten som var. På torsdag har jag lovat hjälpa henne att köra dit de saker hon behöver. Hon hyr en tvåa i andra hand varför säng och annat får stå kvar i hennes flickrum. Vi har de senaste födelsdagarna och jularna köpt för henne tråkiga presenter och julklappar. Bra att ha när man flyttar hemifrån saker har hon fått av oss. Imorse när vi pratades vid i telefon förstod jag att hon nu är glad för allt detta tråkiga hon fått. Visste väl det, som Melker skulle ha sagt :-))



Jag har fått låna boken ni ser på bilden av min granne Anne-Marie. Eftersom jag är en periodare av att läsa böcker (handlar om tidsbrist) så frågade jag om hon hade tålamod med att det kunde ta lång tid för mig att läsa den. Har idag börjat läsa boken och har hunnit till sidan 141. Jösses vad bra den är! Längtar tills jag får slå upp sidan 142 för att fortsätta....

Jag har en köttfärssås på spisen som står och puttrar. Kärleken har lärt mig att en köttfärssås smakar bäst om den får puttra länge, länge. Hoppas nu innerligt att det kommer att smaka bra. Vet självklart att det är fler faktorer än puttrandet som gör om den blir god eller inte. Matlagning är som de flesta vet inte min starka sida.

I kväll är det jag som har hockeykörningen varför färden går till Scaniarinken. Jag skall passa på att handla på IcaMaxi då kyl och frys behöver fyllas på. Vidare har jag som mål att inhandla en vinteroverall till Melker. Titta på träningen avser jag också att hinna med.

Tack för att du kikat in och läst detta inlägg.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0