Hur svårt kan det va!?




Nu är den inhandlad och hänger på en galge i väntan på att vintern ska komma. Några av är kanske tycker att detta inköp gjorts galet tidigt då sommaren ännu inte är slut. Som den trebarnsmamma jag är har jag lärt mig att man måste vara ute i god tid. Är man inte ute i god tid tar bra kläder slut. Anne-Marie vet jag jag talar om, hon tänker som jag :-))

De senaste åren har jag i augusti månad efter att KapAhls rabattkupong på 25 %  (på valfritt barnplagg)dimpit ned i brevlådan åkt just dit och inhandlat vinteroverall. 25 % är inte att förakta och deras vinteroverall är suveränt bra för barn som LEKER. Pengarna jag sparar in på rabattkupongen gick åt till inköp av fodrade byxor samt en tröja. Tre plagg till lillfisen för en bra peng. Således är både jag och KapAhl är nöjda och glada.



Här sitter jag precis just nu och skriver mitt inlägg. Jag har det bra. Solen letar sig fram till våran tomt och strålarna värmer skönt och kaffet smakar bra. Jag har lämnat lillfisen på dagis. Har lovat att hämta honom kl. 12.00. Då har han fått leka av sig mellan 09.00-12.00. Trots att jag sitter här hemma en torsdag och har möjlighet till egentid är det som att jag inte kan njuta fullt ut. Har så svårt att tillåta mig att njuta och ta det lugnt. Får dåligt samvete så det förslår. Vad är det för fel på mig kan man undra.  Hur svårt kan det va!? Innan jag steg upp imorse bestämde jag mig för att  blogga lite samt njuta av en kopp kaffe efter att ha lämnat Melker på dagis. Därefter ska några fönster putsas. Sen, ska jag tillåta mig att njuta av solen för en stund. Tack och lov var Melker nöjd med att gå till dagis. Har så svårt att ha honom på dagis när jag går hemma och skrotar. Jag behöver egentid om än för en timma eller två. Jag intalar mig att han behöver leka av sig på dagis, att han mår bra av det. Han som varit hemma nästan hela sommaren behöver skolas in lite smått..... Nej, slutskrivet om detta för nu. Ska nu uppdatera mig på andras bloggar (tycker jag är kul) sen ska några av våra fönster putsas banne mig :-))

Nytt inlägg kommer med all säkerhet ikväll.

Kommentarer
Postat av: Maribella

Tycker att du ændå kommit rætt långt som uppmærksammar att du har svårt att slappna av! Føsrøk hitta ett sætt som får dej att, utan skuldkænslor, kunna stressa ner lite. Har du testat yoga?



Ang huset har jag no idea om priset...



Kram

2009-08-20 @ 17:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0