Skrota hemma

Hej på er, idag hade jag och mina söner inga som helst planer för dagen. Tror bestämt att vi alla tre behövde en dag att gå hemma och skrota på. Härligt att kl.10.00 en onsdag förmiddag kunna gå i morgonrock... Antar att det är härligt för att tillfälle sällan ges. Förstår självklart att det är därför vi kan njuta.



Kärleken som försöker få mig att mogna i "köpa tomt & hus" tanken tipsade mig om en sida som jag skulle gå in på. Fagerdalen Hem  (Modern D1). Smart drag av honom då huset liknar mitt favorithus.



Dagens uppmuntran till mig själv.



Då har den äntligen kommit i brevlådan. Denna skall vi bläddra i tills dess att det kommer en ny utgåva. Att slänga den i pappersinsamlingen vore som att begå en synd.

Jag är väldigt bra på att vara ledig (åtminstone idag är den sådan dag). Jag har läst ut boken jag nämnde i gårdagens inlägg. Den var väldigt bra. Kunde bara inte sluta att läsa. Jag har njutit av solen och försökt koppla av. Ska ha middagsmaten färdig när Kärleken kommer hem, samt ska jag även göra någon nytta inomhus. Fastän det är svårt när vädret är strålande som idag.

Igår behövde jag inte ta hockeykörningen varför det inte blev något inköp av vinteroverall. Men ikväll, då skall det bli av.

Soliga hälsningar till er från mig

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som en skön dag:)

Känner just nu att jag oxå skulle behöva vara lite ledig.

Jobbigt just nu med Moa då hon inte mår så bra i skolan, svårt att vara Mamma i bland o se när ens barn har det kämpigt.

Wilma blir mer o mer tonåring....

Kram till er alla! // Jessica

2009-08-19 @ 15:12:10
Postat av: maribella

Bra att du låter dej ta det lungt under ledigheten! Det verkar vara svårt før dej ibland verkar det som...!

Kram

2009-08-19 @ 17:03:25
Postat av: Mammaxtre

Hej Maribel, det är korrekt uppfattat av dig att jag har svårt med ledighet. 41 år och måste öva på detta. Lite sorgligt faktiskt. Dock är jag medveten om vad jag behöver tänka på och förändra. Ett steg i rätt riktning. Möjligen behöver jag ett mantra, det verkar funka bra för dig :-))

2009-08-20 @ 09:44:10
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Jessie, vad tråkigt att Moa inte har det bra i skolan. Att det är svårt att vara mamma kan jag skriva under på. Inte blir det lättare ju äldre barnen blir... Som du vet var jag inte ett dugg besvärlig som tonåring(duktig flicka) varför jag haft det extra svårt att relatera till de problem som uppstått för oss i vår familj. Du å andra sidan hoppas väl att Wilma inte blir lik dig :-))

Å andra sidan kan du säkert bemöta de problem som ev uppstår genom den erfarenhet du har med dig från tonåren. Kram till dig från mig.

2009-08-20 @ 09:49:26
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0