Traditioner

Hallå där ni som kikat in,
snart är julen kommen, snart är julen här. I år har jag inte hållit mig till mina sedvanliga traditioner. Traditioner jag haft sedan Malin föddes för 19 år sedan. Jag har inte tagit fram den julkalender jag broderat en gång. En kalender jag brukar hänga 24 julklappar på. När Malin och Marcus var små hängde jag 48 små julklappar på den. Jag har inte tagit fram granen och pyntat den så fint som jag faktiskt kan, det brukar jag alltid göra. Jag har inte heller satt ihop ett pepparkakshus, det brukar vi alltid göra till Lucia. Inte heller är jag klar med julklappsinköpen,  det brukar jag ALLTID vara så här dags. Förvisso har jag endast en kvar att inhandla, men ändå. Jag brukar allt som oftast  börjar handla julklappar redan under sommaren, inte i år dock.

Anledningen kort och gott är att det renoveras här hemma. Vårat hem och främst vårat i grunden fina vardagsrum ser mer ut som en byggarbetsplats än som ett hem. Därför har jag valt att stå över gran och pepparkakshus i år. Ledsamt nog! Vad gäller den broderade julkalendern så handlar det om tidsbrist. Jag fattar inte hur ni andra gör för att få tid att hinna allt! Inhandling av julklappar har inte varit stressande för mig i år. Har en kvar och det är inte hela världen. Även fast det vore härligt att vara klar. Målet jag brukar sätta upp för mig själv är att vara färdig med juklkappsinköp till 1:a advent.  Vidare är jag bortskämd i år då jag inte behöver engagera mig i julbordet. Svärmor var tydlig gällande detta. Tack snälla Svärmor!

Imorgon arbetar jag min sista arbetsdag för denna vecka. Därefter har jag några lediga dagar att tanka energi på. Något som behövs.

Tack för att ni tittat in.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej kära Lotta!

Jag vet inte heller hur alla hinner - Mitt pepparkakshus ligger i massa delar, men jag bara har inte hunnit få ihop det hela som vi började med det för 1 vecka sen. Har flera julklappar kvar att handla, och en MASSA annat att göra, men har bestämt mig för att inte stressa... ska försöka att bara njuta av att det är snö och att flickorna för första gången kommer att uppleva en vit snöig Jul, och att vi bara ska vara :-)

Tusen tack för Julkortet!

Krama alla där hemma!

2009-12-21 @ 22:15:56
Postat av: Marie KJ

Det är ju det som är konsten, att tindra och inte stressa. Jag jobbar på det. Överlycklig att Axel inte blev uttagen att spela match i Strängnäs i morgon. Känns som om jag "vann" en kväll :o) Tack för fint julkort vännen!

Kram Marie

2009-12-21 @ 22:39:08
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0