Bättre dag än väntat



När jag hämtade på dagis fick jag se Melker in action. Dagisets egna "discjockey" (varje dag). Han älskar musik och tar alltid med sig flera av sina cd.n till dagis. På bilden ser ni honom poppa "Cara Cara Mia" , en av favoriterna. Cd.n han spelar mest är "Mamma Mia".  Han sjunger med i låtarna, kanske blir han grym på engelska, hoppas!

Utbildningsdagen blev bättre än jag trodde den skulle bli. Det blev en lärorikdag, utan prov, vilket jag inte är ledsen för. Träffade gamla kollegor  från förr vilket var trevligt. Finns alltid massor att prata om. Jag är nu uppdaterad om vilka som gått i pension, vem som är gravid, vilka som borde gå i pension och en massa annat. Träffade  också  Jörgen en kurskamrat från den tvååriga chefsutbildning jag gick för några år sedan. Det var roligt att träffa honom. Vi har också alltid massor att prata om. Han skulle också söka chefsbanken. Han har för övrigt arbetat tillsammans med kärleken. Kvinnan som höll i utbildningsdagen är en oerhört kompetent kvinna som gick i pension för många år sedan. Hon kallas in för att hålla utbildning emellanåt, hennes expertis behövs. Jag har svårt för dagens utbildningsämne och kände mig  rädd att bli betraktad som en trög idiot. Dock märkte jag att jag hade mer kunskap i ämnet än några av de andra, vilket var skönt, måste erkännas! Jag är trög när det gäller vissa saker, men jag vill inte bli betraktad som en idiot :-))

Nu ska jag koppla av i soffan . Ska läsa  tidningen Mama och njuta av ostbågar för tredje kvällen i rad. Jag vet, jag är hemsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0