Irritationsmoment



Att komma hem efter en lång arbetsdag och se denna diskho är så trist. Hur kan det komma sig att man lämnar åt någon annan att göra rent? Det är inte så att jag inte påtalat detta, trots det kan diskhon ändå se ut såhär. (Bilden togs i fredags).



Något annat som är trist och som jag påtalat hur många gånger som helst är att jag vill att diverse hygienartiklar ställs in i skåpet under handfatet. Tvättstugan fungerar även som gästtoa varför det känns extra angeläget med ordning & reda.

Jag vill ha ordning & reda runtomkring mig och gör så gott jag kan som den heltidsarbetande hockyemorsa jag är. Städhjälp är inget alternativ då jag hellre lägger pengar på annat. Men, det vore till stor hjälp om jag slapp det som bilderna ovan redovisar. Nu ska jag inte gnälla mer i detta inlägg :-))

Skönt med helg må jag säga! Jag är nöjd med våran lördag. Vi har fått mycket uträttat och haft en stressfri dag. Vi har tillochmed hunnit med att åka runt och kika på hus och även på tomter som är till salu.
I kväll  är jag och Melker ensamna hemma. Malin är hos en kompis , de ska ut och festa.  Marcus sover över hos en hockeykompis. Kärleken är på A-lagsmatch med en granne, SSk mot Timrå, grannen hejar på Timrå.  Jag sitter ensam i soffan med ostbågar/chips och god dryck, jag väntar på Melodifestivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0