Oprah



Enligt Oprah Winfrey och andra kloka människor så är det av stor vikt att summera varje dag med minst fem bra saker/händelser. Viktigt att inte glömma bort att varje dag hur tung den än må ha varit även har innehållit bra saker. Min summering av min dag idag ser ut som följer: 1.  Jag fick tidningar av Marie KJ, Två Amelia och en Tara. Dessa låg i mitt postfack på jobbet när jag gick i tjänst imorse. Hennes make tillika min arbetskamrat hade med sig dem till mig. 2. Akupunktur, den gör mig gott. 3. Doftrankor, vilka jag inhandlade imorse till krukorna i köket. Blev så fint. 4. Helg utan hockeykörningar då passar man på att åka till landet. 5. Svärmor bjöd på middag. Att sätta sig vid dukat bord är härligt och äppelpajen till efterätt var mycket god. 6. På bilden ovan ser ni vad svärmor köpt till oss att ha diskmedel i, så praktisk i gummi. 7. Svärmor skämmer bort oss! Hon hade bäddat , köpt nya täcken och tvättat åt oss. Således har jag mycket att vara glad  och tacksam åt idag. Marcus är i Karlstad och spelar ishockey. De spelade oavgjort mot Färjestad och förlorade mot Rögle. Nu spelar de mot AIK varför jag skall sluta blogga för att logga in på liveidrott.se/oktobercupen 2008. Där kan man gå in på rullande visning och följa matchen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Avis på att ha en (snäll) svärmor. Att hitta 5 saker att glädja sig åt (och skriva ner dom) är en toppen idé. Skall genast börja. Å andra sidan finns det dom vars glas alltit är halvtomt som behöver det bättre, men frågan är väl om man någonsin kan få för mycket positivism i sitt liv?

2009-02-07 @ 09:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0