Sälen dag 4 = hemfärd



Under frukosten konstaterade vi att Viktoria skapat en skidbacke.





Efter frukosten var det städa och packa som stod på agendan



Ett foto taget från vår ballkong innan vi lämnade lägenheten imorse.



Snart dags att starta våran resa hem.


Kisspaus


Lunchdax och Marie lyxade till lunchen med Bratwurst och räksallad. Vi andra nöjde oss med medtagen lunch.


Här började resan för oss fyra i tordags och här avslutas resan idag söndag. Resan hem från Sälen gick otroligt bra. Få bilar på  vägarna, bra väder och ett perfekt väglag. Enda fienden på vägen för mig som körde var dessa förbenade hastighetskameror längs banne mig hela vägen. Sirpa som körde TILL Sälen gnällde inte en enda gång på dessa. Detta betyder alltså att Sirpa kan hålla hastigheten bättre än mig. Vidare är hon även bättre än mig på att dricka kaffe och växla samtidigt...... Maries Peter tillika blivande make hämtade upp henne och mig. Han var så snäll att han körde hem mig. Tack snälla Peter (och Marie). Till Marie vill jag bara säga - du ska gifta dig den 29 augusti, inte den 28 augusti gumman :-))  Tack tjejer för trevliga dagar i Sälen.  Till nästa år har vi bestämt (åtminstone jag och Marie) att vi skippar Högis och stannar hemma och spelar sällskapsspel istället. Detta helt sonika för att gå ut och parta inte är min grej och för att Marie vill dansa i fler timmar än en och en halv :-)) Karren om du läser detta vill jag bara tala om för dig att du var med på resan fastän du valde att inte följa med i år. Vi har så många minnen att plocka fram efter alla resor till Sälen vi gjort tillsammans. På väg till gammelgården igår körde vi förbi HC och mindes det året när du valde att bryta upp innan vi ens lyckats ta oss in på Högis. Du tog taxi hem. Ditt hår hade blivit förstört av snön på så sätt att snön lagt sig som en vit mössa på ditt hår. Roliga minnen så här några år efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0