Åh vad jobbigt


När man har grannar som är helt ok då vill man inte (åtminstone inte jag )se att någon av dem sätter upp en skylt som det står "Till Salu " på.  Åh vad jobbigt med nya grannar! Håll tummarna för att det  blir en bra famij som köper radhuset.

I kväll har jag känt mig extra trött, då har yngste sonen krånglat som bara den genom att inte vilja sova. Barn kan  konsten att locka fram ens sämsta sidor så är det bara. Trötthet för mig i kväll innebar tyvärr noll tålamod och då kan ni kanske räkna ut att det blev en tråkig kväll = TRIST för både honom och mig och kanske för andra i famijen också.
Mellan springet upp till sonens rum har jag bakat en Pepparkaks Cheesecake. Receptet finns i "vinterns söta" av Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman. Har bakat den en gång tidigare och det blev en hit. Jag har även dukat klart bordet för morgondagens middag. Vi får gäster och både jag och kärleken jobbar heltid och kommer hem ungefär då gästerna ämnar dyka upp. Sparar tid genom att duka borden redan dagen innan. Hoppas nu att kakan blir lika god som förra gången. Jag är nämligen INTE duktig på att baka. Nu ska jag upp och pussa lite på en sovande son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0