Min arbetsdag hemma



Min ena arbetsplats för dagen.


Äldsta barnet på väg till sin praktik

Mellansonen hemkommen från skolan med nyinköpt Wii spel . Här spelar
han pingis.

Yngsta sonen i viloläge. Enda gången under dagen.

Spike, våran spindel som aldrig gör något väsen av sig

Förra gången jag fick möjlighet att arbeta hemifrån fick jag så mycket gjort. Lämnade på dagis kl. 08.00. Satt därefter skrivandes i köket hela dagen. Så trodde jag att denna dag skulle bli. Får man sitta i sin ensamhet och jobba får man väldigt mycket gjort. I efterhand kan jag inte förstå att jag kunde tro att jag skulle få mycket gjort idag. Yngsta sonen är feberfri, vilket är toppen. En feberfri aktiv fyraåring kräver sitt. Hur kul är det att vara hemma med en mamma som måste jobba med en massa skrivjobb framför datan? rätt svar blir  -inte kul alls!
Datorn stängdes av ca 5 gånger så att jag fick börja om igen och igen. Disco på alla våningsplanen,  -Förlåt raring mamma sa den lille busungen ett antal gånger under dagen. Nåväl, sonen är frisk och jag fick lite gjort iallafall. Får vara glad över det.
Under min lilla stund med bloggen har mellansonen försökt att berätta en historia för mig som är så rolig (tycker han). Så pass rolig att han inte klarar av att förmedla historien utan att skratta,  viket betyder att jag inte fattade någonting.  Han får göra ett nytt försök senare helt enkelt.

Nu ska jag laga middag: stekt falukorv med kokt potatis och stuvad vitkål


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilka fina bilder/barn! Tar du med mobilen eller vanlig kamera?

2009-01-22 @ 23:03:10
Postat av: mammaxtre

Med en kamera, mobilen kan jag förstår testa någon gång. Men, kanske bäst att lära mig fixa och trixa själv med kamerabilder först:-))

2009-01-23 @ 20:26:50
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0