Dagens



Dagens vy: åt frukost utomhus och njöt av att se båtarna passera.



Dagens bad: vi tog en promenad till Havsbadet. På bilden ser ni sönerna bada tillsammans. Så rara har de dock inte varit emot varandra hela dagen (suck).



Dagens onyttigaste: måste bli det ni ser  på bilden ovan. Så gott ,men såå onyttigt.



Dagens bär: Blåbär.



Dagens inköp:  en travel organizer. Tänker att denna blir bra att ha med sig i oktober. Ska ju till New York då.



Tanken var idag att jag skulle slippa rensa ogräs. Leif har gett Eric & Marcus sommarjobb  under mån, tis,  och idag onsdag. I måndags röjde och städade de på ett lager. I tisdags fick de åka till tippen och slänga prylar. Idag skulle de rensa ogräs. Tror dock att de båda ungdomarna fick en nära dödensupplevelse efter ca 10 minuter med ogräset. Inte mycket till varken hjälp eller sommarjobb blev det, tyvärr!



Nu äntligen är boken färdigläst. Någon som vill ha den ?

Nu måste jag ägna mig åt att laga middagsmat,  samt ta mig an en sur liten fis.

En trevlig kväll önskas er alla.

Kommentarer
Postat av: Maribella

Herregud!! Vilket jobb med ogräset!! Är det kirskål?

Trodde (när jag läst tidigare inlägg) att du satt under ett äppelträd och drog lite klöver och tistlar....inte att du utrotar allt grönt på en hel fotbollsplan!!!!!



Underbara bilder, svårt att tänka att det bara är ett bar mil från mej! Påminner mer om sydligare breddgrader!



Ha det bra!

2009-07-09 @ 08:30:18
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Mammaxtre

Boken: Viktoria har sms:at om att hon vill ha boken, vilket hon förstås får.



Maribel: Ska googla på kirskål. Vi har nämligen ingen aning om vad det är för typ av ogräs som försvårar våra försök att anlägga gräsmatta. Jag är trött på detta rensande av ogräs, tar aldrig slut...

2009-07-09 @ 10:14:33
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0