Borde gå och lägga mig



Imorse hade vi oinbjudna gäster på gräsmattan. 18 stycken Kanadagäss.



Melker fick uppdraget att skrämma iväg dem. Han tog sitt vattengevär med sig och sprang ned i en hast till gräsmattan. Kanadagässen är inte lättskrämda av sig men Melker klarade uppdraget med bravur,  vilket ni kan se på bilden ovan.



Idag såg jag en sjöfågel nere på bryggan som jag inte sett förut. Marcus tog bilden ovan. Senare under kvällen fick jag lära mig att fågeln jag sett var en Skarv.



Dagen har ägnats åt hårt arbete på tomten. 



Fantastiska svärmor försåg oss med kaffe och fikabröd på bryggan mitt på dagen. En trevlig paus kan jag försäkra er om. Hon bjöd oss även på en underbart god middag som belöning för hårt slit på tomten. På bilden ser ni henne baka rulltårta tillsammans med Melker. Tack snälla Monica!



Bild på mina söner tagna med mobilen. Jag hade ingen aning om att det fanns andra alternativ att välja emellan när man tar kort med mobilen.

Jag tittar på Cinderella man som går på tv4 samtidigt som jag försöker att blogga, vilket  jag knappt klarar av. Vilken bra film! Jag borde gå och lägga mig, men måste bara se klart filmen först.



Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Vi hyrde film: Mammut, som visade sig handla om föräldraskap. Såg sen slutet på Cinderella man som man ju skulle sett hela: Skitbra!

Såg du att bruden hade samma Esperit klänning på paketöppningen dagen efter bröllopet som jag tänkte köpa och ha på själva bröllopet:o)

Ha en bra vecka vännen!

2009-07-27 @ 10:07:55
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Jag såg det, lika god smak som bruden alltså :-))

2009-07-27 @ 20:46:57
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0