Inte så tokigt



På bilden ser ni vad jag möttes av när jag imorse kl. 06.15 öppnade ytterdörren för att påbörja färden mot jobbet. Så härligt att mötas av detta spegelblanka vatten.



Igår kväll såg vi denna otroliga båt passera. Tyvärr hann jag inte fram med kameran. På väg till jobbet  imorse såg jag den igen.  Den stod  i båthamnen, gick inte att missa. Var tvungen att stanna bilen för att ta ett kort.



Att inte ha gemensam semester med sin käraste är inte bara dåligt. Varje dag när jag kommit hem från jobbet denna vecka har maten varit klar. Att få åka till landet efter jobbet, äta god middag samt som jag gjorde ikväll,  slå sig ned utomhus och njuta av en god bok medans Melker leker bredvid , det var inte alls så tokigt. Boken ni ser ovan har jag fått av Viktoria. Den har jag sträckläst. Galet bra bok.  Jag grät en skvätt i slutet. Boken väckte massor i mig. 



Melker har sällskap ute på landet av Leifs barnbarn Totte. Totte fyller fyra år i augusti. Han kan läsa och cykla utan stödhjul. Det skulle kunna stressa föräldrar till barn som är äldre än Totte,  och som inte kan läsa och cykla (utan stödhjul). Mig stressar det inte alls, finns ingen anledning. Det kommer när det kommer. En sak vet jag, Melker kommer tidsnog  att lära sig både att läsa och att cykla utan stödhjul.

Melker har hittat en flaskpost på Mandrake Beach idag. Den kommer jag att skriva om imorgon,

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Jag backade på en stubbe ute i stugan. Den träffade av någon underlig anledning framme vid spoilern (eller vad det heter) Grrr. 2:a plåtskadan på min il som inte ens fyllt 1 år.



//Marie som undrar om hon kan låna boken (men det är ingen brådska jag har massor av olästa på mitt nattygsbord

2009-07-16 @ 08:03:53
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Mammaxtre

Vad tråkigt med bilen Marie. Boken kan du få. Jag vill låna ut den till Gisela först, om hon inte redan läst den. Kramkram

2009-07-16 @ 21:53:46
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0