Långlunch

Hej alla, äntligen fredag! Men i ärlighetens namn förstår jag inte vart denna vecka tog vägen. Nyss var det måndag och nu stundar det helg igen. Jag har haft en annorlunda fredag. En fredag jag riktigt längtat efter. När Marie KJ och jag var arbetskamrater hade vi för vana att  hyfsat regelbundet ta långluncher. En långlunch för oss innebar oftast en tur in till Södertälje. Vi började alltid lunchen med Sushi och avslutade alltid med att gå i affärer. Dessa långluncher var mycket trevliga inslag för oss. Sedan Marie slutade på mitt jobb tar jag inte längre några långluncher. Idag hade hon dock möjlighet att möta upp mig i Södertälje för en långlunch, och lång det blev den. Långlunchen blev till ledig eftermiddag för min del. Detta tack vare att det var lugnt på jobbet och att jag har möjlighet att flexa.



Dagens lunch.



Fina Marie KJ på jakt efter en klänning som passar sig att ha på bröllop.



Till mig själv gjorde jag två inköp. Denna blus har jag tittat på tidigare men p.g.a. snålhet inte köpt.. Idag fick jag den för 99.50 kr. Ibland lönar det sig att vänta. Köpte en hårtork också. Min hårtork har jag haft sedan 1994. Den har gjort sitt kan jag lova.



Var en sväng förbi Malins jobb och hälsade på. Hon bjöd mig på denna latte. Visst är hon duktig?
Den var så fin min latte att det vara synd att sätta på locket. Det var trevligt att träffa henne, var länge sedan sist. Jag fick också möjlighet att hälsa på hennes pojkvän.



Dagens båt



I skrivande stund är Kärleken och Marcus ute på en golfrunda. Melker leker i sitt tält och lyssnar på musik.

En reflektion efter denna dag är att jag måste lära mig att inte stressa. Jag stressar fastän jag inte behöver , vilket är oerhört onödigt och trist. 

Något helt annat är att jag såg min allra första pojkvän idag. Jag och Marcus var inne i Trosa och strosade runt medan vi väntade på att våra pizzor som vi beställt skulle bli klara. Jag lade märke till en tjej som var enkelt men trevligt klädd. Hon var klädd som jag brukar vara ibland med svart tröja,  och till det ett långt halsband i silver. När hon med sällskap gick förbi mig såg jag att det var Lasse som var hennes sällskap. Allt gick så fort och det verkade inte som att han kände igen mig. Lite kul att se honom. Det var många år sedan sist. Vi var ett par när jag var 15-16 år. Han var sex år äldre än mig och rörmokare.

Ikväll kommer svärmor hem igen. Hon har varit i Spanien på semester med sin syster Ingalill. Ska bli trevligt att ha henne nära igen. Jag trivs i hennes sällskap.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Tack för en underbar lunchdate min kära, kära vän!

2009-07-24 @ 20:36:52
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0