Möhippa (nr 2)

Hej alla,  Igår kväll samlades tjejligan i Stockholm för att uppvakta Marie Å som ska gifta sig i augusti. Marie har varit gift en gång tidigare. Då tjejligan har hängt ihop sedan gymnasietiden så förstår ni att vi inför det bröllopet överaskade henne med en möhippa. Då detta var väldigt länge sedan nu (åren går) så förstår ni säkert  att den möhippan var av det mer vildare slaget. Nu många år senare sammantaget med att vi redan haft en möhippa för henne ( been there done that ) valde vi ett annat alternativ av möhippa.
Vi samlades i Stockholm och startade upp med att inta god dryck i Hötorgshallen. Mycket tjejsnack blev det. Av någon anledning blev samtalsämnet bröst....

 

Därefter blev det dags för ett biobesök. Vi hade passande nog valt ut att se filmen  "The Proposol". Är någon av er i behov av att få skratta då kan jag starkt rekommendera er att se filmen. Den var riktigt rolig, vi skrattade massor!



Viktoria, Marie, Sirpa, Karren och Helene. Snygga som få i åldern 40 +
 - tycker jag som står bakom kameran.



Efter bion stod middag på restuarang Capri på agendan. Kring middagsbordet avhandlades ämnen av olika slag. Stort som smått - Allvar som glädje. När bilden på Marie togs vill jag minnas att vi pratade om något av de allvarligare slaget. Marie berättade även om den möhippa som ett annat gäng tjejer överaskade henne med i förra veckan. Lite vildare än vårat samkväm förstod jag snabbt :-))
Vi försökte pumpa Marie på information om bröllopet, klänningen, festen och annat. Hon var dock mycket hemlighetsfull varför vi fick nöja oss med mycket lite information. Kvällen blev lagom för oss alla, även för Marie tror jag bestämt. Åh vad det är trevligt att umgås med sina vänner!

Efter middagen åkte jag och Karren hemåt. Övriga i sällskapet gick vidare ut i vimmlet i Stockholm. De skulle söka upp en trevlig bar.

Nu ser vi alla framemot att få gå på bröllop. Ska visst bli en sjutusan till fest, så mycket förstod vi av Marie.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0