Myror i brallan

Hej alla,  regn och rusk bjuds det på i Trosa idag. Jag klagar inte! Har haft enormt bra semesterväder under mina snart tre veckors långa semester. Denna dag ser ut att bli den sämsta hittills (vädermässigt). Under morgonen stod det klart att båda sönerna hade myror i brallan. Marcus var i behov av att åka till golfbanan. Han led av tydlig abstinens. Detta i kombination med att Melker också hade myror i brallan gjorde att det blev aningens livat här hemma imorse.
Turligt nog har jag en svärmor som lämnar bilen kvar hemma när hon ger sig av på mornarna. Detta för att hon vill att jag ska ha tillgång till bil under dagarna. Hon är bäst min svärmor! Efter morgonbestyr gick färden således till Golfbanan. På parkeringen stod det  endast  fyra bilar. Ett tydligt tecken på dåligt väder för golfare. Regnet  formligen vräkte ned men Marcus var fast besluten,  han skulle tillbringa dagen på golfklubben/banan.



Melker och jag hade redan igår bestämt oss för att rensa och skapa ordning i hans rum idag. Melker är en samlare. Han samlar på allt. "Allt" i detta fall är exempelvis kapsyler, tags,  burkar, skal från nötter osv. På bilden ovan ser ni att fick något uträttat med vår operation rensning. Nu har han ordning och reda  i sitt rum den lilla fisen.



I skrivande stund är kl. 14.15. Regnet vräker ned. Jag och Melker sitter i soffan och kopplar av.  Han tittar på barnprogram medans jag bloggar samtidigt som jag får behandling av min Tens-apparat. Lite lyxigt att kunna koppla av mitt på dagen en vardag. Inte så tokigt med semester, inte tokigt alls. Jag lider inte av myror i brallan :-))

Må så gott alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0