Bilåkande

Denna underbart varma dag har jag tyvärr tillbringat mestadels körandes bil. Jag behövde bilen idag varför jag skjutsade kärleken till jobbet imorse. Därefter bar det iväg till sjukgymnasten för min del. Melker var hemma med sina storasyskon. Efter att ha varit hemma i 1 timma bar det iväg igen, då med Marcus till hans sjukgymnast i Segeltorp. Efter att han var färdigbehandlad åkte vi och hälsade på Malin på hennes jobb. Vi hade ärenden att utföra och passade då på att göra dessa i Huddinge. Malin blev överaskad, lite kul! Hem igen, fick en timme ute i solen. Därefter tog jag med Melker och Max till Brosjön i Tumba. Efter en timmes badande (inte jag dock) bar det iväg för att hämta kärleken på jobbet. K-Rauta i Södertälje fick därefter ett besök. De hade inte vad vi sökte efter, men varan fanns i Kungens Kurva varför vi fortsatte våran färd dit. Hem för att släppa av barnen och kärleken för att därefter åka till Scaniarinken och hämta upp hockeygänget som haft barmarksträning. Nu står bilen parkerad och jag ska inte ut och åka mer idag....

Nedan följer bilder tagna idag.



Malin med Melker i famnen. Vi åt lunch hos Malin. Hon hade dock massor att göra och hann inte sätta sig ned med oss. Malin arbetar väldigt mycket, oftast arbetar hon 7 dagar i veckan. Innan hon blev 18 år hade jag kontroll över hennes sparkonto. Nu har jag tyvärr inte det, men hoppas innerligt att hon sparar.



Eter lunch var det glass som gällde för Melkers del. Marcus han valde en slush. I Huddinge gjorde vi ärenden såsom att handla lite kläder och nya Crocs till Marcus som fått stora fötter och blivit så lång att garderoben gapar tom.



Här ser ni Malin sälja glass.



Här ser ni Melker och Max bada i Brosjön. Att åka ensamen till ett bad med dessa två busungar som är av samma kaliber var ingen lek. En timma räckte gott. Tyckte säkert de andra badgästerna också :-))



På K-Rauta i Södertälje sprang jag på en kompis som jag inte träffat på många år. Mie Whanberg, möjligen har hon annat efternamn idag. Då jag hade två busungar med mig var det mycket svårt att pratas vid ordentligt. Mie har en dotter i samma ålder som Malin. Vi umgicks endel när tjejerna var små. Det var kul att träffa henne igen, hon var sig lik. Hon verkade ha det bra och var på väg till sitt landställe. Emmy, hennes dotter har nyligen flyttat hemifrån.

Jag sitter utomhus och bloggar. Klockan är straxt efter 22.00. Har precis vattnat mina rabatter. Ska nu logga ut för att umgås med kärleken. Tänker sova gott i natt . Ska drömma om morgondagen som är blank. Har inget inbokat, ska bara gå hemma med mina söner och njuta av att få vara hemma.

En trevlig kväll önskar jag er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0