Tack Ante

God kväll på er alla! Jag sitter i soffan på landet och bloggar. Klockan är sen och jag är precis hemkommen från en långpromenad. Kärleken har åkt till Örebro för att delta i KM i Golf. Marcus är hos sin pappa,  och Malin är hemma. Melker sover sött i sin säng. Tack vare att Ante passade Melker kunde det bli en lång promenad för min del i kväll. Jag bar över en trött liten Melker från Anders soffa till Melkers egna säng när jag kom hem. Tack snälla Ante för hjälpen!

Idag har jag varit grymt fokuserad på steg. Det drar ihop sig... Som tur är har det varit lugnt på jobbet. Detta har möjliggjort att jag innan jobbet kunde börja med en 5  000 stegs promenad. Att jag under lunchen kunde ta ännu en 5 000 stegspromenad och att jag innan jag åkte hem från jobbet kunde ta samma promenad för en tredje gång.
Detta innebär att jag hade grymt med steg redan när jag åkte hem från jobbet. Mitt mål för dagen var att nå upp till 30 000 steg. Utan Ante hade detta inte varit möjligt.
Innan jag och Melker åkte till landet svängde vi förbi Skärholmen.Detta mot Melkers vilja. Ibland måste man göra saker som är tråkigt. Jag ville så gärna hitta ett par skor samt även pröva klänningen jag såg igår. När vi tog färd mot landet hade jag handlat skor samt en klänning (stl 38) otroligt nog. Leggings hade jag också med mig i påsen. Jag har hela tiden tänkt att jag inte längre har åldern inne för Leggings. Möjligen ändrar jag åsikt i den frågan, kanske!
Det allra viktigaste jag handlade med mig hem från Skäris ser ni på bilden nedan.



Ni förstår att jag gick in på ett apoteket och bad om hjälp. Mina fötter värker och behöver omvårdnad. Den ena foten har endast en jättestor vattenblåsa, och den andra har en vattemblåsa som nu blivit infekterad rejält.

Nu åter till stegen som jag tagit trots att jag borde ha vilat mna fossingar, Jag har över 35 500 steg idag, vilket är galet bra. Gick in och kikade på steg.se. Ingen från min avdelning har reggat ikväll. Mycket taktik nu, inte bara från min sida.

Hoppas nu innerligt att jag kan få hjälp med barnvakt imorgon så att jag kan promenera. Imorgon gäller det att hämta hem alla steg som bara går. Jag är beredd att förlora min tredjeplats,  men inte till vem som helst. Nej , nu skall jag plåstra om mina stackars fötter. Sen ska jag sova sött i min säng på landet.

Är så glad över klänningen och skorna!

Sov Gott alla hälsar en trött och sliten trebarnsmamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0