- Mamma

Sitter här hemma sida vid sida med kärleken och bloggar. Dagen har bjudit på ett makalöst väder och kvällen likaså.
Känner mig trött fastän jag endast skrotat här hemma idag. Solen tar, men så även att vara mamma på heltid  (i ordets rätta bemärkelse). Mamma på heltid är jag förstås alltid! Men vanligtvis arbetar jag dagtid och barnen är på skola och dagis. Nu är vi hemma tillsammans hela dagarna jag och mina söner och det är full fart :-))
Ordet mamma är ett av mina favorit ord. Men när det uttalats 511 gånger på en dag, nja....

En reflektion jag gjort under dagen är att det hänt massor med Melker under året som gått. Han är mer självständig denna sommar och klarar att leka på gården utan att jag är med. Det är första sommaren med Melker som jag tillåts lapa sol en stund för mig själv medans han leker på gården. 

Marcus är taggad för landet, han har redan packat. En trevlig helomvändning må jag säga. Golfrundan i söndags var det som vände allt. Vilken tur att jag var bestämd i frågan om att han skulle följa med till landet oavsett vad han ville eller inte.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0