Tack svärmor



Bilden är tagen sent i går kväll. Månen och dess sken i havet. Så vacker kan utsikten vara hos oss på landet.

Igår var det Ante jag tackade. Idag får jag rikta ett stort tack till min fantastiska svärmor. Tack vare henne har jag kunnat promenera i över 4 timmar denna dag, (PowerWalka kanske låter bättre). Melker och jag började dagen med en mysmorgon.



Efter vår mysmorgon följde vi med svärmor på en plantshops turné. Vi besökte tre stycken olika, en i Västerljung, en i Vagnhärad och en i Trosa. Härligt med alla dessa blommor. Avslutningsvis stannade vi till på Trostorp och fikade. Där pågick firande av nationaldagen.



Efter vårat besök på Trostorp skildes vi åt för en stund. Jag påbörjade min första promenad för dagen. Melker åkte med farmor för att handla och leka i en park.



Mitt mantra idag under promenaderna jag tagit har varit - sista tävlingsdagen, sista tävlingsdagen.....
Under den andra och sista promenaden för dagen fick jag sällskap av kärleken som åter är hemma. Han har inte spelat golf i Örebro som jag skrev igår. Han har spelat golf i Finnspång. Den sista promenaden sög musten ur mig fullständigt. Vi gick från Vagnhärad  till landet. Mina fötter värkte under promenaden. De värkte än mer efter promenaden.Tack snälla Svärmor för att du hade middagsmaten klar åt oss när vi kom hem!

Nu ligger jag till sängs och är sjukt trött. Jag ser fram emot morgondagen, en dag utan promenader i sikte.

Reflektion: när denna tävling påbörjade hade jag bestämt mig för att nöja mig med att ta någon promenad då och då. Tänkte att jag inte hade någon vinnarskalle. De två första tävlingsdagarna nöjde jag mig med just en promenad. Sen vet e sjutton vad som hände :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0