Idé om friskvård



I min tjänst ingår bl.a. ansvar för rehabilitering. Inom den myndighet jag arbetar i kan man som chef tre gånger under året ansöka om kompetensväxlingspengar.  I år måste syftet med ansökan handla om friskvård/rehabilitering. Jag har en sådan bra idé för min avdelning och vände mig till Previa för att höra om de kan hjälpa mig med att skräddasy ett program utifrån min grund idé. Idag började jag min arbetsdag med ett möte på Previa i Stockholm med anledning av detta. Jag träffade  två personer och fick närmare presentera mitt förslag för dem. De nappade på min idé och lovade att skräddasy ett program. I mitten på april skall jag dit för att få deras förslag på program och kostnadsförslag presenterat för mig. Därefter skall jag författa ihop en ansökan. Ser med spänning framemot detta. Jag ansökte om kompetensväxlingspengar förra året också. Då var jag inne på att höja kompetensen för personalen vad det gällde ett specifikt område. Jag fick inte igenom min ansökan den gången. Men nu banne mig kommer de inte kunna säga nej, hoppas och tror jag åtminstone. Man lever på hoppet och man kan ju inte annat än att försöka.

Detta inlägg tog mycket lång tid för mig att skriva. Vilken tur för mig att jag ska få gå en tvådagars datakurs i höst. Detta behöver jag både privat och yrkesmässigt. Ska försöka lära mig så mycket det bara går under de kursdagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0