Sunkmammans söndag



Otroligt nog har vi inget inplanerat idag. Riktigt skönt må jag säga. Innebar att vi imorse kunde njuta av morgonen lite extra. Vi låg kvar i sängen, och kikade på  starten av Vasaloppet. Jag med en kopp kaffe i min hand och kärleken med en för honom oläst kvällstidning. Vasaloppet är trevligt att titta på tycker jag. Jakob Hård är bäst!  Han är kunnig och förmedlar till de som lyssnar och tittar. Detta gör han på det mest fantastiska sätt.



Efter frukosten bar det i väg med Max och Melker till pulkabacken. Otroligt söndagsväder, njutbart! Väl hemma efter ett antal åk i backen satte jag mig på framsidan och njöt av solen. Lutade mig mot ytterdörren och lapade lite sol, en liten stund innan plikten kallade och det var dags att gå in. 

Fem bra saker med denna dag:
1. Inget på agendan för dagen
2. Vädret med underbar sol
3. Potatisgratängen som jag lyckades med . Möjligen att Pernilla  (arbetskamrat) fortfarande gör godast, men jag är nöjd.
4. Att hela familjen för ovanlighetens skull åt middag tillsammans.
5. Att Kärleken påbörjat renovering av duschrummet på nedreplan.

( Bonus punkt måste bli att vi har tillgång till vatten så att jag Sunkmamman kan gå och duscha nu. Ska måla naglarna också så att man åtminstone är lite representativ imorgon när det är dags att gå till jobbet igen )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0