Bra dag (trots tårar)

Min fredag har varit en mycket bra sådan. Under förmiddagen var jag på sjukgymnastik samt även på läkarbesök. På eftermiddagen tog jag ledigt från jobbet vilket innebar att jag blev rik på tid.

Läkarbesök, när jag redogjorde för doktorn varför jag bokat läkartiden brast det för mig. Jag började gråta. Jag grät inte över den ständiga smärtan jag har. Jag grät över den oron som  jag bär på. Oro över vad det blir för diagnos som doktorn ska ställa. Samtidigt som jag känner en stor rädsla, är jag glad att jag bokade in detta läkarbesök . Vill få veta så att jag kan gå vidare. Skall åter till vårdcentralen på måndag. Då skall en rad olika prover tas. I mitten på nästa vecka tror doktorn sig veta om det är en inflammation eller i värsta fall reumatism.  Läkaren trodde själv på att det är en inflammation. Jag hoppas hon har rätt. En sådan inflammation tar mellan 8-11 månader att läka ut. En baggis mot vad reumatism skulle komma att innebära.

När jag under dagen pratade med Viktoria i telefonen, och hon frågade hur det gick hos doktorn, då brast jag ut i tårar igen. Oron tär på mig. Sorry, Vinkan!

Efter läkarbesöket, åkte jag till Skärholmen där jag gjorde en rad olika inköp. Jag handlade födelsedagspresenter till Marcus, Eric (Melkers kusin) och Anna (Melkers gudfars sambo). Jag kikade på studentpresent samt på present till svärmor.



Dagens fynd till mig. Vita långbyxor, vita längre shorts samt en scarf för 125 kronor. Handlade även en skjorta till Marcus för 99 kronor. Kul att få mycket för pengarna.



Mat till Spike (våran spindel) inhandlades också. På bilden ser ni syrsorna, samt även Spike längst ned till höger.



Det ni ser i bild är en flaskpost, kom till oss idag via ett bud. En flaskpost innehållandes en inbjudan till Bröllop i augusti. Finaste inbjudan någonsin. Notera sanden och snäckorna i flaskan. Tack Snälla Marie Å och Peter för inbjudan.



Väl hemma från Skärholmen hämtade Marcus Melker på dagis och jag gick min kvällspromenad under dagtid istället. Detta gjorde att hela eftermiddagen blev oerhört lång och härlig. Blev rik på tid. Bland annat innebar det att jag och Melker åt middag redan kl. 16.30. Dessutom kunde vi sitta ute och äta middagsmaten då vädret var underbart. Marcus var på träning och Malin lyser som så ofta med sin frånvaro.



Medan Melker lekte med Max hann jag med massor. Hann dammsuga, rensa ogräs, vattna mina rabatter. Jag hann även olja in våra utemöbler. Härligt att kunna få en massa gjort utan att känna en tidspress, love it. Kan man ta föräldraledigt utan att skaffa ett till barn? Skulle passa mig bra, åtminstone under en kortare period. Har en massa måsten på agendan....

På bilden ovan ser ni Max och Melker avsluta dagen med  varsin glass. Melker pratar som ni ser i telefonen. Han pratar med sin pappa, som fortfarande är i Spanien.

Stegräknaren står på 20 326, vilket jag är oerhört nöjd med. Nu ska jag umgås med Marcus, vi ska slöa i soffan framför tv.n.

Ha en trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Jag har också tänkt tanken. Förräldraledig utan barn. En timeout (fast lite längre än i hockeyn) Jag behöver en. Nu!

2009-05-16 @ 10:27:32
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0