Hackspett



Jag och kärleken uppskattar att ha fåglar på besök. Vi matar dem gärna. Ganska bortskämda är de. Med facit i hand nu när vi fångat möss och råttor så har vi slutat lägga ut bröd och annat till dem. Fågelbordet pryds nu av en Pelargon istället. Vanligtvis så här års brukar jag ta bort behållaren för talgbollar. Har inte haft hjärta att göra det ännu. Nu när vi dragit in på godsakerna skämmer jag bort dem med att talgbollar istället. Om ni tittar på bilden så ser ni  en Hackspett till höger om pelargonen. Den är på besök varje dag och äter och mår gott. Tyvärr hann jag inte zooma in den. Marie KJ är detta Tantvarning  så säg ? Oavsett om det är tantvarning på mig eller inte så erkänner jag, det är så mysigt att ha en Hackspett på besök!

Imorse åkte jag till vårdcentralen för provtagning. Fastande var jag sedan 24.00. Jag som älskar mitt morgonkaffe vågade inte ta en kopp. Tänkte att vatten var det enda man fick dricka.

Arbetsdagen har varit ok. Inte helt otippat fick jag besked om att jag blivit utgallrad från uttagning till chefsbanken. De hade fått ett gott intryck av mig och vet att jag är en bra chef. Detta räckte dock inte hela vägen denna gång.

Att vara golfänka innebär att jag kan åka från jobbet när jag kan och vill. Behöver inte vänta på kärleken. Då det var lugnt smet jag redan kl. 15.30. Skönt att använda sig av flexen emellanåt. Ville hämta Melker tidigare. Han var så ledsen när jag lämnade honom på dagis imorse.

Jag börjar bli TRÖTT på stegräknartävlingen. Nu ikväll sent måste jag ut och promenera och jag har ingen lust med det. Vill stanna hemma. Marcus har sen träning och jag måste invänta honom. Malin har lovat följa med ikväll. Vi får se när hon kommer hem hur det blir med en saken. Stegräknaren står i skrivande stund på 12 674 vilket är väldigt bra. Dock kan jag inte nöja mig med denna siffran om jag ska behålla min tredjeplats.

Ha en trevlig kväll alla läsare.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan svara i maries ställe och säga att det är tantvarning att bli glad över en hackspett! :))

2009-05-19 @ 11:53:18
URL: http://mamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0