Marcus



Dagens födelsedagsbarn ser ni på bilden ovan. Marcus fyller 14 år.
Imorse smög vi såklart ned till honom och väckte honom med skönsjungande sång. När presentöppningen var färdig blev det frulle. Medans kärleken fortsatte att försöka få ordning på tvättmaskinen packade jag inför vår färd till landet. Fy fasiken vad jag är beroende av en fungerande tvättmaskin! Fungera nu, snälla!

Väl på landet tog jag en långpromenad med Marcus som ville följa med sin mamma. Dagen till ära har vi ätit tårta. Innan påbörjandet av middagsmaten tog jag och kärleken en längre promenad. Idag får jag inte ihop det antal steg som jag önskar. Skulle nu behöva gå ut på en kortare promenad, men jag orkar inte. Mina fötter säger ifrån! Stegräknaren står i skrivande stund på 16 842.

Middagsmaten intogs utomhus vilket var urhärligt då kvällen var underbar. Kärleken och jag hjälptes åt med matlagningen. Blev så gott! Melker tycker om Mozzarella, inget vi visste om innan middagen. Lite kul!


Halva Robinson har vi sett tillsammans. Med vi menas alla i våran lilla familj utom Malin. Malin lever,  det vet jag då hon grattat sin lillebror genom ett telefonsamtal.

Idag har jag pratat i telefonen med min lillasyster Jessica som ringde för att gratulera Marcus. Det var roligt att pratas vid med henne,  var länge sedan sist. Hon och hennes familj kommer på Malins studentmottagning. Blir trevligt att ses.

Färdigbloggat för ikväll, ska snusa lite på kärleken tänkte jag.

Ha en fortsatt trevlig helg alla mina läsare!


Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Gud vad du är duktig med dina steg! Grymt avundsjuk är jag som ligger runt 10.000 varje dag...

2009-05-24 @ 21:12:21
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0