Mysteriet är löst

Idag har jag och Melker haft en ledig dag. Känner att jag just för tillfället är i behov av att vara ledig. Egentligen skulle jag  behöva vara ledig länge. Därför unnade jag mig en ledig tisdag. Melker,  liksom jag älskar att gå hemma och skrota. Han blev glad över en ledig dag. Mycket vill dock ha mer. Men imorgon måste jag jobba igen. Har en "To do" lista här hemma, den betades av sisådär kan man säga. Kände mig lite slö idag, men fick ändå lite gjort. När Marcus kom hem från skolan tog jag en längre promenad. Allt för att få ihop steg. Att gå hemma och skrota ger inga steg vill jag lova. Kl. 13.30 gick jag hemifrån och då hade jag endast fått ihop 600 steg. Dagens promenad var seg, hade ingen lust alls.  I skrivande stund står stegräknaren på 16 237 steg. Mitt vänstra knä gör för övrigt ont. Hoppas en natts vila räcker som kur.



Underbara Maja kom på besök och hittade Melkers Bobbycar. Maja är helt otroligt gullig. Hon har det där lilla extra, vad det nu är har jag svårt att förklara. Men få är lika charmiga som hon är. Bakom henne på bilden ser ni en plastpåse. I den ligger en död råtta. Kampen fortsätter och vi har nu fångat tre stycken i fällan. I söndags kväll kikade jag på fällan. Osten var kvar och ingen råtta eller mus i sikte. I måndagsmorse var fällan spårlöst försvunnen. Vi letade men kunde inte finna den. Hade någon tagit den ? Hade ett djur fastnat i den och sprungit iväg med den? Frågorna var många. Melker löste detta mysterium idag. Han fann fällan en bit från våran tomt. I fällan fanns en råtta. Förmodligen har vi haft besök av en katt på tomten som funnit råttan död i fällan. Katten ville komma åt råttan och bet tag i den (detta syntes) och försvann  iväg med fällan, också. Nu är fällan åter riggad med ost.



Malin kom (otroligt nog)  hem efter jobbet. Vi fick äntligen inbjudningskorten till studentmottagningen skrivna.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Och vi postade våra inbjudningar i går. När tar Malin studenten då? Lucke den 4/6. Otroligt vad tiden går fort, det var inte länge sen dom var små. Känns sorgligt tycker jag som älskade att vara småbarnsmamma.

//Kram Marie på väg till Mönsterås

2009-05-13 @ 07:09:53
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Mammaxtre

Malin tar studenten den 9 juni.

2009-05-14 @ 22:34:12
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0