Rörigt värre



En ovanlig syn som jag var tvungen att dokumentera. Till middagen var vi fler än vi brukar. Jag hade alla mina barn till
bords ikväll. Händer så sällan.

Denna "arbetsfria" torsdag kan endast beskrivas som rörig. Ingenting blev som jag planerat i mitt huvud. Jag har beredskap och tjänstetelefonen har ringt och ringt och ringt. Hann tillslut det mesta, dock med viss tidsförskjutning. Putsa fönster fick stå åt sidan igen. Får bli en annan dag.

Promenad tog jag mig tid till. Fick sällskap i örat flera gånger då tjänstetelefonen ringde  Är i skrivande stund uppe i 14 526  steg vilket är för lite. Måste ut på en promenad till. Sedan ska jag banne mig unna mig att koppla av med någon av alla mina tidningar som jag inte hunnit läsa.

Jag uppskattar att få sova en hel natt, såklart! Har man småbarn händer det att man blir väckt ibland en gång och ibland flera per natt. I natt ser jag  verkligen fram emot att bli väckt. Kärleken kommer nämligen hem i natt. Första nätterna utan honom vid min sida hade jag svårt att slå mig till ro. Sedan släppte det,  och det har gått bra. Tv-apparaten i sovrummet har knappt varit på,  vilket har varit så sköönt. Förstår att det inte är förhandlingsbart att låta den fortsatt vara avstängd, eller ?

Imorgon är det arbetsdag för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0