Svårt

Idag kom Gisela och barnen på besök. Alltid trevligt att umgås, händer dock för sällan. Jag var ledig från jobbet och Melker från dagis, och solen sken. Ett av de ämnen som jag och Gisela avhandlade under dagen var "Förlovning" .
Både hon och jag vill förlova oss med våra män. Gisela har på känn att det för hennes del (nog) är på gång. Jag för min del kan bara hoppas!



På bilden ser ni Rebecka och Melker ätandes våfflor. Våfflor blev en hit! Så smidigt att grädda våfflor utomhus.



Marcus slutade tidigt från skolan och kom hem när det var dags att äta våfflor. Vi fick således sällskap av honom kring bordet.



Efter lunch och fika blev det tid för lek, bråk och svartsjuka. På bilden ser ni Gisela hjälpa Gabriel, Melker, Max och Rebecka med gungbrädan.

Jag har haft dåligt tålamod och varit på extremt dåligt humör idag. Lite trist!

I kväll har jag och kärleken varit på personalfest. Svärmors syster IngaLill har passat Melker. Han älskar henne!
Vi lämnade festen i lagom tid och är nu på landet.

Urdålig dag vad beträffar steg. Nådde inte ens upp till 10 000 steg. Katastrofdåligt för mig. Jag hinner inte med allt jag vill och behöver....

Idag på dagen, mitt i gräddandet av våfflor fick jag ett samtal från en av mina systrar som meddelade att vår mamma brutit båda benen och har blivit gipsad. Hon skall opereras om en vecka,  blir rullstolsbunden i ca 4 veckor efter operation. Jag och mamma har ingen som helst kontakt  med varandra sedan många år tillbaka. Detta är i sig en  enda stor sorg. Ibland är saker och ting inte helt enkelt. Iibland är det snarare  mycket svårt. Dagens samtal från min syster var inte roligt. Det väckte många tankar och funderingar. Svårt är bara förnamnet.

Ha en trevlig helg alla!


Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Vilket bra inlägg vännen. Mannen kom hem 02.30 sen blev det tyst. Gick ner då hade han somnat på badrumsgolvet :)



Ha en underbar helg, solen lär skina på oss

2009-05-30 @ 08:30:17
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jaha ja... där fick man :) Lotta min vän, du är ju sambo med "Tjalle tvärvigg" så om du bara lyckas få honom att tro att du INTE vill förlova dig så sitter nog ringen snart på fingret. //Magnus

2009-05-30 @ 16:44:22
Postat av: Sirpa

Vad härligt med våfflor utomhus, perfekt att slippa osa ner hela huset. Anna letade efter vårt våffeljärn i torsdags, men det är "borta", undrar var, har inte sett det sedan den stora renoveringen startade för något år sedan. Tror inte jag kastat järnet, för det var gammalt och väl inkört.

Tråkigt med din mamma Lotta & sluta inte hoppas ang förlovning! Hälsningar från kolonin, där jag sitter och surfar i kvällssolen, ute helt själv, faktiskt skönt!!!

2009-05-30 @ 19:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0