Vi låtsas att det är lördag

Imorse när jag, Kärleken och Melker tog en morgonpromenad bestämde jag mig för att låtsas att det var lördag.  Vädret var underbart och vi väntade gäster. Tänkte att dagen skulle kunna förstöras över tanken att vi skulle ha gäster samma dag som vi skall åka hem. Att åka hem innebär att det ska packas och städas och att vi ev hamnar i bilköer. Sådana tankar skulle kunna förstöra en dag för mig. Jag ville njuta ordentligt av denna dag med vacker väder och trevliga gäster. Lördag hela dagen fick det bli!



Fika på bryggan tillsammans med Mats, Anna och barnen Disa, Saga-Lee & Wiggo. Mats är Melkers gudfar. Kärleken är gudfar till Disa & Saga-Lee. Kärleken och jag fick födelsedagspresent i förskott. Tack snälla!



Varm dag innebar att det blev premiär på "Mandrake Beach". Anna, Wiggo och Melker svalkar sig.



Wiggo & Disa



Bråk om bollen.



Vi tog en promenad till havsbadet. Melkers gudfar Mats i bild.



Premiärdopp idag för Melker. Så orädd för vattnet.



Anna nöjde sig med att svalka benen. Melker och kärleken syns i bakgrunden. Även kärleken tog ett premiärdopp idag.



Idag har Mammaxtre blivit ordentligt uppvaktad. Morgonen börjar med att Melker sjunger för sin mamma. Present fick jag också, en tröja. Fick ett grattis sms av Marcus. Väl hemma på kvällen fick jag tårta -



och blommor av Malin.

När vi skulle åka hem ifrån landet fick jag inte i fötterna i skorna p.g.a av de tre STORA blåsor jag ådragit mig. Så ont gör dessa fötter. Var tvungen att ha sönder blåsorna när jag kom hem. Inte kul, självförvållat.... En vecka återstår av stegräknartävlingen, skönt ska det bli när det är över. Då fötterna inte ville ha skor fick det bli en kvällspromenad med Birken-tofflor. Kärleken följde med på min runda. Stegräknaren står nu på 23 521 steg, nöjd är jag med de siffrorna.

Att låtsas att det var lördag fastän det "är" söndag funkade. Jag har haft en fantastiskt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0