Liten har blivit stor

Stort Grattis Malin på 19 års dagen.

Innan du kom till världen låg jag på sjukhus (riskavdelning) i fem veckor. Havandeskapsförgiftning gjorde att du inte växte i magen. Vi fick förbereda oss på det värsta. Vi fick träffa små små bebisar för att vi inte skulle bli chockade när du skulle komma. Vi fick även besöka en prematuravdelning med anledning av att det var mest troligt att det var där du skulle tillbringa förtsa tiden i livet. Efter fem veckor på sjukhus blev det bestämt att du behövde komma till världen. Detta 4 veckor tidigare än beräknad förlossning. 2350 vägde du. 47 cm lång var du. Stark var du också, vilket innebar att vi slapp prematuravdelningen. För mig gick en dröm i uppfyllelse när du kom in i mitt liv. Så snart din mormor och morfar fått besked om att du kommit till oss for de iväg till Babyland och handlade MASSOR med kläder, leksaker och säng. Deras första barnbarn. Du kan tro att du skämdes bort. Inte bara av dem utan även av din morbror och dina mostrar.

Nu sitter jag här och undrar vart tiden tog vägen? 

Ha en riktigt trevlig kväll med tjejerna älskade Malin.


Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Ja, herre gud vad åren går! Hur fort gick inte åren?

Jag älskade att vara småbarnsmamma, små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer kan man ju verkligen stämma in i!

2009-10-06 @ 08:02:45
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: jeanette

ja jäklar vad fort tiden går.kommer du håg när vi var på badhuset med Johan och Malin för typ 16 1/2 år sedan och jag tappade Johan i golvet. johan fyller 17 år nu i November och dom säger ju att det är på sina barn man märker att man blir äldre och det stämmer ju ( Iallafall på mig :-)

Ha det bra / Nettan

2009-10-06 @ 13:09:56
Postat av: Vivi soltorp

Hej! Tack för kommentar hos mig, visst är murgrönor fina? men vem är du nu då? Du känner mina grannar och så såg jag en kommentar hos mig men jag vet inte vem du är. ha det gott! Vivi soltorp

2009-10-06 @ 16:31:51
Postat av: Vivi igen

Jo och så har vi lika gamla (unga) döttrar ser jag, känner dom varandra? (Sofie heter min 19 åring)

2009-10-06 @ 16:32:57
Postat av: Mammaxtre

Vivi: Hej, jag hittade din blogg via Maribels blogg, såklart. Min sambo är gudfar till Disa och Saga-Lee. Deras pappa (din granne) Mats, är gudfar till min yngsta son. Jag tror inte att våra döttrar känner varandra. Vi bor inte i Södertälje, inte ännu i alla fall. Maribel känner jag genom Marie Kilström-Jönsson. Så hänger det hela ihop :-))



Blenda: Tiden går rasande fort. Är så glad över att hon är självförsörjande trots att hon är ung. Att man börjar bli äldre syns och känns, helt klart. Malin har ändå en ganska ung mamma, så även Johan. Melker har dock en äldre mamma :-))



Marie KJ: med en utflugen dotter oroar jag mig nu för att hon ska bli av med jobbet och inte klara av hyran. Olika bekymmer, som sagt.



Tack för alla kommentarer, kul tycker jag!



2009-10-06 @ 21:59:46
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0