New York dag 5

Hej på er, här kommer ett inlägg om dag 5 i New York. Ett inlägg skrivet på datorn hemma.



Dagen började med tidigt frukost på hotellet i sedvanlig ordning.



Efter frukost, och utcheckning från hotellet bar det iväg med tunnelbana till station Brooklyn Bridge.



En snutt av Brooklyn Bridge. En fantastiskt fin bro som det tog 14 år att bygga. Vi valde att promenera fram- och tillbaka. En mycket trevlig promenad i ett härligt väder.



Utsikt över Manhattan.



Jämte Brooklyn Bridge står Manhattan Bridge. Oerhört vacker även den. Vill minnas att den tog 7 år att bygga. 



Brooklyn Bridge bevakas av en stationerad polisbil, en bemannad sådan. Detta dygnet runt. Tänker att det måste vara ett tråkigt jobb, sitta i en parkerad bil och bli fotograferad av turister. Längs bron fanns det även telefoner för nödsamtal.



Efter en skön promenad på bron tog vi tunnelbanan mot nya mål. Vi ville få ut så mycket av sista dagen som det  bara gick. 
Under våran vistelse i New York var det några saker vi valde bort att göra. Vi gick inte in i HM butikerna, de finns hemma. Vi åt inte på Mc Donalds, även det finns hemma. På bilden ser ni (om ni kikar noga) kön till Empire State Buildning. Vi valde bort att köa i timmar för den upplevelsen



Inne på Macys var det JUL. Helt galet var det. Granarna gick banne mig inte ens att räkna, så många var de. Roligt att få uppleva även detta.



New York, helt enkelt.



Ett sista besök på resturang.  Vi åt på en resturang som hette Mint. Maten var utsökt god, och vi var hungriga  :-))Därefter var det dags för oss att ta en taxi till flygplatsen.



Planet som tog oss hem ser ni ovan. Jag kunde tyvärr inte sova, på sin höjd blundade jag i 30 minuter. Vi landade på Arlanda ca kl. 07.20. Där blev jag upphämtad av Kärleken och Melker, Härligt!



Efter frukost "hemma" bestämde vi oss för att ta Melker med på bio. Marcus ville inte följa med. Flmen "Upp" var bra. Helt klart sevärd. Jösses vad trött jag var under bion. Fick kämpa emot när mina ögon bad om att få blunda.



Hemma igen fick jag denna fina kalender av Melker. Han har satt ett kryss för var dag som gått. Det var hans sätt att räkna ned dagarna som jag var borta. Så rart att blödiga jag fick tårar i ögonen. Lyckliga jag som har en familj som väntat och längtat efter mig.

Ni som följt bloggen under vistelsen i New York har förstått att både jag och Sirpa shoppade en hel del. Tråkigt nog blev inköpen till Marcus ett enda stort misslyckande. Känner mig så ledsen över det. T-shirtarna kunde han ha (alltid nåt). Mössan gillade han inte riktigt,  och de båda Lewis byxorna var för korta (fasiken!). Tyvärr fungerade inte heller WII spelet jag köpte med mig hem, i våran maskin. Kan man bli annat än ledsen. Inte kan jag byta heller... Fasiken var dåligt!

Nu väntar duschen, därefter ska jag sova. Imorgon är det jobb som gäller. Sirpa, jeansen är tvättade :-))

Tack Sirpa för att du ville följa med mig till New York. Tack för trevligt sällskap och trevliga dagar i städernas stad. En resa att minnas. Nu väntar London på oss :-))

Tänk att mitt lokalsinne var så in i bängen dåligt, hade jag inte en aning om :-))

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Man gissar att det inte är NY vassaste poliser som får bevaka bron :o)

När vi var där var det ingen kö alls till Emipire, bara att kliva rakt in och upp!

Ge inte upp om Wee spelet, någon teknisk person kan kanske lösa det? Fråga Åsorna på deras blogg Eken är en riktigt teknisk en!

2009-10-27 @ 07:52:58
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Sirpa

Tack själv Lotta, ser framemot London!

Men även New York lär ju få återbesök av oss, kanske inte imorrn direkt, men i framtiden.



Jag har jeanstvätten kvar... men jag köpte ju nya fräscha i NY. Tänk att vi inte ens var nära gränsen för övervikt med vårt bagage, med tanke på allt vi hittade i affärerna, från Converse och jeans till lätta små saker från Victorias Secret.



Grabbarna hemma var nöjda med sina "överraskningar", vad gäller Anna får jag se på torssdag när hon kommer hem.

2009-10-27 @ 13:28:41
Postat av: Maribella

Välkommen hem igen!

Kul att få följa med på resan via bloggen, ser ut som ni haft det fantastiskt!!



Trist med kläderna till sonen, men det är ju inte så lätt!

Sälj på Tradera och tjäna lite som du kan köpa julklappar för....!



Kram

2009-10-27 @ 19:21:36
URL: http://maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0