Vad är lycka?

Hejsan hejsan,
Har ägnat en stund åt att bläddra igenom en Amelia som jag fått av min vän Marie KJ. I den kunde jag läsa att att författarinnan Kajsa Ingemansson tillsammans med en vännina skrivit en bok om Lycka. De menar att meningen med livet är att vara lycklig. De flesta dagar är okey-dagar. Dagar som varken är bra eller dåliga. Inget paradis, men inget helvete heller. De skriver i sin bok att man ska sträva efter mer än så. Klokt råd kan jag tycka. 

Lycka för mig är bra stunder i nuet. Vad är lycka för er?

I morgonkväll kommer jag att ha min tre barn hos mig (hoppas nu innerligt att det blir så). Att ha dem samlade under ett och samma tak. Det ser jag fram emot.

Ha en fortsatt trevlig kväll




Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Den största lyckan för mig är att vara mamma. Jag är en grundglad person som oftast är glad och det är jag oändligt tacksam över. Jag brukar säga att det är en gåva. Vissa är smarta, andra vackra men att vara glad/lycklig är nog den bästa gåvan man kan få!

Kram till dig från mig

2009-10-18 @ 21:21:34
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Hem och Lycka

Lycka för mig just nu är att ha en liten i magen!



kram

2009-10-19 @ 20:06:49
URL: http://hemochlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0