Brasa

Vi valde att åka in och kika på Valborgsmässofirandet inne i Trosa. Marcus lyckades vi inte övertala att följa med.



I Trosa har de sedan ca sex år tillbaka en tradition med barn i fackeltåg. De tänder brasan med sina facklor. Mysigt!



Årets brasa. Eld är vackert, och den värmde gott.

Att åka och kika på brasan är inte superviktigt för mig. Men nu när jag gjort det känner jag mig glad över att vi åkte dit. Det är mysigt med traditioner. Härligt med tanken om att säga hejdå till vintern och samtidigt välkomna våren. Imorgon mina kära läsare är det maj månad. Nu skall väl våren komma på riktigt.




Kommentarer
Postat av: Ensamma mamman

Va mysigt med ett fakeltåg. Jag fick order av sonen om att vi minnsan skulle stanna hemma och gosa och äta godis. Han var inte sugen på varken brasa eller motorcyklar så de blev som han ville. Mys och godis säger man ju inte nej till =)



Kram

2010-05-01 @ 11:10:23
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0