Bröllop

Igår blev Gisela och Andreas äkta makar. Det var ett härligt bröllop i en fantastisk miljö ute på Rastaholms Wärdshus på Ekerö. Brudparet som så gärna ville ha bröllopsakten utomhus fick som de ville. I väntan på brudparet regnade det. Under vigseln upphörde regnet, för att efter vigseln åter börja regna.









Brudens vänner stod för musiken under vigseln.





Brudparets dotter var en av tärnorna medans sonen var i mormors famn under ceremonin.







Min dotter Malin och hennes Stefan var med under vigseln för att därefter vara barnvakt åt brudparets barn.











Brudens syster Liv var värdinna. Ett uppdrag hon skötte med den äran. 





Under många år spelade Gisela med i ett band " Märta Gul". Här ser ni henne uppfylla en av hennes drömmar som ung (yngre). Nämligen att spela på sitt eget bröllop (här tillsammans med Märta Gul). Tre låtar spelade dem. Hur coolt som helst. Vilken brud!



Dansgolvet var välbesökt.

Aldrig tidigare har jag varit på ett bröllop med så många goda talare. Många av talen var helt otroligt fina. Så personliga med så mycket värme och kärlek. Giselas bror David samt hennes syster Liv berörde mig allra mest.

Vad jag är glad att jag fick vara med och dela denna dag med brudparet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu väntar en golfrunda för min del. Hoppas ni alla får en fin söndag.




Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Härligt! Brudparet utstrålar glädje, lycka, harmoni och styrka. Underbara bilder!



kramkram

Ullis

2010-08-08 @ 14:25:35
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Marie KJ

Å, vad fint (fast jag tycker det var synd att de fick så dåligt väder)

Vilken otroligt vacker klänning bruden har! Grymt avis. Vet du var hon köpt den? Ska på galamiddag i spegelsalen på Grandhotell och måste ha en cocktailklänning den 1 september (har ångest)Inte en endaste bild på den vackra Lotta :( Vad hade du för klänning?

2010-08-08 @ 16:40:41
URL: http://www.systermarie.blogspot.com/
Postat av: Maidi

Bröllop är bara såå fint och härligt. Vad gör det om det regnar lite?



Kram Maidi

2010-08-08 @ 22:10:22
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: LiseLotte

Åh vilken ursnygg färg på klänningen hon hade bruden. Och håret så där fint men enkelt uppsatt med små blommor. Utsökt!



Vad hade du på dig?



ps näckrosorna tyckte jag också var så jättefina.

2010-08-08 @ 23:08:24
URL: http://liselottesjodin.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Vilket härligt bröllop! Kul med fina tal, som berör fler än brudparet! Kram kram

2010-08-09 @ 19:20:11
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej!

Verkar ha varit ett supermysigt bröllop! Coolt att bruden gick upp o lirade lite gura oxå:)



Ha en trevlig vecka!



Kraam Jenny

2010-08-09 @ 21:42:52
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Ullis, det strålade om dem. Jag är glad då många bilder blev bra.



Marie KJ, regnet kunde ha vräkt ned, Då hade de inte fått sitt utomhusbröllop. De hade tur med vädret. Vad jag hade på mig kan du se i Malins blogg. En klänning som jag haft på flera bröllop och kanske på ngn fest också. En gamall trasa :-)



Maidi, jag har hört att regn på bröllop innebär lycka för brudparet i framtiden. Regn är vatten, vad gör det :-)



Liselotte, jag hade en klänning som är i blågrå ton med sarta inslag och med ett svart sidenband runt midjan. Jag håller med om att brudens klänning var fin smat även hennes hår. Hon var väldigt nöjd själv. Vilket såklart är viktigast.



2Barnsmamman, talen berörde sannerligen många av oss. Ett av talen kommer det nog talas om länge. Det var fantastiskt fint på alla sätt och vis. hennes bror satte sig själv på kartan med det talet.



Jenny, en riktig cool brud. Det var roligt att se och uppskattades av många. Hon är en kanontjej!



Tack alla för era kommentarer.



2010-08-09 @ 23:02:04
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilka vackra bilder du tagit.. ser ut att ha varit ett mycket fint bröllop.. mysigt utomhus :-)

Kram!!

2010-08-11 @ 23:41:22
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0