Mio möbler



Under sommarsemestern kröp det fram att det inte bara var jag som var trött på färgen på den fondvägg vi har (hade) i sovrummet här hemma i radhuset. Det innebar till min stora lycka att han inte var svårövertalad till att måla den i en annan färg. 

Med ny färg på fondväggen kröp det fram att han liksom jag var trött på de sänglampor vi har. Sänglampor som jag avskytt från början, men som han hade med sig in i detta bohag en gång för ca 7 år sedan....Man blir ju så glad, äntligen!

Ny färg på fondväggen innebar naturligtvis också att jag bara var tvungen att köpa ett nytt överkast samt se till att kuddarna fick andra (nya) kuddfodral som matchade. Naturligtvis stoppade det inte där. Åh, nej, nya sängkläder fick det lov till att bli :-) Taklampa en svart snygg sådan var det också bara nödvändigt för oss att införskaffa...

Det blev ett helt nytt sovrum. Ett sovrum som speglar oss och den röda tråden vi har i vårat hem. Tråden är att det går i svart, grått och vitt.

Lampskärmen på bilden hade vi redan i vårat sovrumsfönster. Nu gör den sig så mycket bättre än tidigare.

Imorgon blir det en tur till Mio möbler för att köpa nya sänglampor. Vet redan vilka vi ska ha. Svarta förstås :-)

Kanske skulle sängborden bli finare i vitt?. Byrån, kanske skulle vi köpa en ny?...

Kanske känner ni igen er? Börjar man i ena änden rullar det på och blir än det ena och än det andra inköpet. Men, det gör ingenting. En förändring till det bättre gör en glad! Iallafall har den gjort mig mycket glad och nöjd.



Här sitter jag nu denna fredagskväll med tända ljus. Ute är det mörkt men inte särskilt kallt. Idag är det min sista semesterdag. Fem veckors semester har jag haft. På måndag börjar jag på mitt nya jobb. Mentalt har jag sedan en tid börjat förbereda mig. Funderar endel som ni förstår. Allt blir nytt. Men, det kommer att bli så bra för mig och jag kommer att trivas.

Må så gott alla ni som hittat hit.







Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Åh, vad kul det är att få göra om. Och ja, det brukar bli så mycket mer än man tänkt sig... Men fint blir det!



Och du, lycka till på nya jobbet! Det kommer att gå superduperbra.



kramkram

Ullis

2010-08-20 @ 23:02:10
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Maidi

Det ena ger det andra som man brukar säga.

Börjar man i den ena änden så växer det ofta och givetvis vill man byta ut det mesta.

Lycka till på ditt nya jobb förresten.



Maidi

2010-08-21 @ 18:31:26
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0