Strandväskan



När jag gick på semester för snart fyra veckor sedan var jag mycket trött och oerhört sliten efter en extremt tung vår. Det är sannerligen skönt att vara ledig. Mornarna njuter jag av alldeles särskilt. Jag finner en sådan ro att ta det lugnt och över att inte behöva stressa. Att få ta allt i min egen takt, det är för mig en Lisa för själen. Nu börjar ledigheten i form av semester lida mot sitt slut.

På bilden ser ni Max och Melker springa till lilla badet. Melker skulle bada och Max skulle agera fotograf. Max är en pool kille och således ingen kille som badar i havet. Väl framme vid lilla badet så konstaterar vi att jag glömt badväskan hemma. Det vara bara till att gå hem igen för att hämta väskan.

Frågan är om det skall bekymra mig att jag glömde strandväskan. Jag är ledig från jobbet och har haft semester i nära fyra veckor. Ändå går jag till stranden utan att ha med strandväskan med badkläder och handukar i....

När jag den 23 augusti träder i tjänst, på nytt jobb dessutom, måste jag ha huvudet på skaft. I mitt stilla sinne kan jag inte låta bli att känna mig bekymrad över den kvarglömda väskan.

Ikväll ska jag köra Marcus till isträningen på Scaniarinken. Jag skall dessutom se till att få hem Max till de sina.
Den stora frågan är på vilket sätt jag ska slå ihjäl tid ikväll mellan 17.50-21.00. Igår både joggade jag och powerwalkade. Utöver det satt jag i bilen och läste en bok. Ikväll får jag nog vila mina ben då mina knän tyvärr säger ifrån.

Kanske får jag ägna tiden åt att fundera på när vi ska flytta hem till radhuset. När det ska bli dags för oss att packa ihop oss för att flytta hem och göra oss redo för både vardag och höst. Någon gång nästa vecka måste det bli. Frågan är bara vilken dag.

Ha det gott alla mina läsare.



Kommentarer
Postat av: Maidi

Inte är det väl hela världen att du glömde strandväskan. Värre saker kan ju hända.



Kram Maidi

2010-08-11 @ 14:24:24
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Men HALLO. Du kan ju inte skriva att semestern lider mot sitt slut när du inte börjar jobba förens 23 augusti. 1,5 vecka kvar! Det är massor av ledig tid när man jobbar, en annan är glad om man dra vid 15 en dag och tycker det känns lyxigt!

Du kan ju komma till mig i kväll så går vi på en promenad!

2010-08-11 @ 14:31:36
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Jag tycker det låter sunt att låta huvudet få koppla av på semestern. Då är man ordentligt avkopplad. När du är tillbaka på jobbet igen, kan du säkert fokusera igen. Njut av din semester nu! Kram kram

2010-08-11 @ 14:32:50
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Garbo och jag

På jobbet har jag full kontroll. Väl hemma har jag nästan ingen... Och det är just det jag behöver. Hjärnan måste få släppa alla krav och måsten emellanåt. Jag accepterar det och belymrar mig inte för mina glömda saker.



Så snälla, glöm det det med den missade strandväskan. Du är en härlig människa som har många järn i elden och ibland behöver dom få svalna.



Kramkram

Ullis

2010-08-11 @ 14:36:07
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Pernilla

Jobbet och hemma är inte samma sak! Det är nog bara bra att man kan koppla av och glömma när man är hemma, behöver inte alls betyda att samma sak händer på jobbet.



Passa på och njut och koppla av sista semesterdagarna!



kram pernilla

2010-08-11 @ 20:30:31
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Maria

Du ska se att du kommer vara fitforfight när det är dags för jobb.. njut av dina sista lediga veckor och oroa dig inte :-)

Kramar till dig!!

2010-08-11 @ 23:36:34
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Marie KJ

Har redan varit på Inwear i Skäris. Är man fet som jag kan man inte ha figurnära kläder i glansigt tyg. Tyvärr. I dag efter jobbet åker jag till NK och övriga innerstagen och letar vidare...

2010-08-12 @ 08:13:05
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Vivi

Hej och tack för kommentar hos mig, jag brukar ta in en del växter, det är bara att testa, just lavendeln doftar underbart i hallen, trivs den inte så åker den ut igen. JA glömma saker, ja, ibland undrar jag om det beror på stress eller helt avkoppling, att man är så avkopplad så man inte ens tänker....eller så är man så stressad och tänker på andra saker så man glömmer...jaja hoppas du får en skön semester nu! Kram Vivi Soltorp

2010-08-12 @ 12:43:36
Postat av: mammaxtre

Maidi, du har helt rätt, värre skaer kan hända. Inte hela världen att glömma en väska :-)



Marie KJ, du har rätt. Tankefel av mig :-)



2Barnsmamman, sunt, ja kanske är det så jag ska se på det :-)



Pernilla, du har rätt. Det är två olika saker. Jag ska göra mitt bästa att koppla av och att njuta av det sista innan semestern tar slut.



Maria, japp, fit for fight ska jag vara :-)



Marie KJ, du skall hitta en klänning ska du se. Du är vacker!



Vivi, jag väljer att tänka att det berodde på att jag är så vansinnigt avkopplad :-) Men jag är rädd att det beror på ngt helt annat...



Tack alla goa ni som lämnat rara kommentarer.

2010-08-12 @ 21:37:42
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0