Hockeylördag

Morgon



Hockeyskola í Telgerinken för lilla Melker.

Förmiddag



Så fort vi kom hem från hockeyskolan ville Melker testa att åka skridskor på våran egen isbana, med benskydd för första gången. Det gick bra :-)

Eftermiddag



Match i Telgerinken för Marcus och hans lagkamrater. En bra match vilken slutade oavgjort. Grabbarna gjorde ett bra jobb på isen. Jag hade sällskap av Melkers farbror Tomas samt av Melkers kusin Emilia. Det jag såg på isen och i båset gjorde mig glad.

Kväll



Efter hockeymatchen mot Nyköping var det ingen idé för mig och Marcus att åka hem. Vi höll oss kvar på Scaniarinken för att se A-lags matchen mellan SSK-Luleå. I en av periodpauserna bjöds vi på ett vackert Luciatåg.



A-lagsmatchen gick vi på bara för att vi ändå skulle städa efter matchen. Att städa efter en A-lagsmatch är inte jätteroligt. Att det var lördag kväll gjorde det hela inte mycket roligare. Till vår fördel i kväll var att det inte var så jätte skräpigt. Till vår nackdel var att vi var färre föräldrar än vanligt. Färre föräldrar innebär att det tar längre tid....

Väl hemma så möttes vi av att min sambo lagat oerhört god middagsmat och att han och Melker väntat på oss. Fastän klockan närmat sig 20.00 fick vi äta middag tillsammans. Trevligt!

Dagens reflektion är att jag känner en oerhörd tacksamhet. Tacksamhet över de föräldrar i Marcus hockeylag som
genom positiv feedback över hans insats i matcherna ger mig verktyg att fortsätta peppa min son. Att fortsätta uppmuntra honom att fortsätta spela ishockey. Verktyg som ger honom styrka och en tro på sig själv. Tack, tack!

Ikväll har jag fått både sms och telefonsamtal om att jag synt i tv :-)

Jag har i princip tillbringat hela långa dagen och stor del av kvällen i Scaniarinken/Telgerinken. Det blev något man kan kalla hockeykördag :-)

Avslutningsvis vill jag bara berätta för er alla att min söndag är blank i kalendern. Jag har ingenting inbokat, tjohoo!


Må så gott alla ni snälla som kikar in här.




Kommentarer
Postat av: Anna Adanir

Verkligen hockeylördag, skönt och finnas där för barnen när dom tränar/spelar, de gör dom extra energi tror jag.

Skönt o ha middagen klar!

Kram Anna

2010-12-12 @ 07:02:19
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Marie

Mycket hockey, tur att ni gillar det hela familjen :)



Ang hyacinterna. I detta fall har jag bara tagit ut hyacinterna ur krukan och stoppat ner i en glasvas/kruka. Sen vattnar jag lite i botten bara, inte så att själva löken når vattnet för det gillar den inte. Men rötterna får gärna ha lite vatten.

Glömmer man att vattna verkar det inte vara hela världen, lökarna har nog en del vatten i sig så de klarar att torka lite. Ju mindre vatten desto länge tid bara innan blommorna slår ut.

Hoppas du köper några hyacinter nu o njuter av den fina doften. Lycka till!



Kram Marie

PS. Tack för dina alltid gulliga ord hos mig, det uppskattas mycket.

2010-12-12 @ 12:06:10
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Vivi

Hej, ja det var mycket hockey! Mysigt att hinna äta tillsammans alla, det är det bästa tycker vi, och ungdomarna tycker samma sak, sitta tillsammans länge och äta middag, mysigt! Och vissa i vår familj gillar att laga mat länge med så det blir många timmar i köket. Det är roligt! Vad vackert med luciatåget och underbart skönt med en hel blank dag att göra vad man vill på och vilket härligt väder vi har! Kram

2010-12-12 @ 13:09:57
Postat av: Alexandra

Men vilken härlig hockey lördag. Tacksamhet är en fin känsla!!! :-)



Kram

2010-12-12 @ 14:32:20
URL: http://lysandeogonblick.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hockey, hockey och luciatåg, underbart!!!



Nu drar det ihop sig för avresa...vill bara önska en riktigt God Jul!!!

2010-12-12 @ 16:16:43
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Anna, jag tror som du att de uppskattar närvaron. Jag som inte tycker om att laga mat uppskattade verkligen denna middag. Dessutom var jag hungrig som en varg :-)



Marie, tack för tipsen. Nu skall jag ut på jakt efter en fin kruka :-)



Vivi, att laga mat är tyvärr inte min grej. Jag är en urusel kock och vill helst slippa. Detta skall erkännas. Äta god mat däremot, det njuter jag av :-)



Alexandra, tacksamhet är värdefullt.



Åsa, ha det riktigt bra i USA och njut av ledigheten. God Jul önskas även dig.

2010-12-12 @ 16:42:36
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0