Ösmo-Järfälla-Södertälje

Ösmo



Imorse åkte vi till kyrkogården i Ösmo för att besöka mina morföräldrars grav. Ett av mina måsten innan jul. Vi möttes av en kyrkogård som få kan besöka. Det var inte skottat någonstans. Det fanns inga skottade gångar mellan gravarna. Inte en enda gravsten syntes p.g.a av all snön. Vi fick pulsa och skotta oss fram. Turligt nog hade vi med oss en skyffel. Bilden är på den grav som betyder massor för mig. Ni ser själva hur snötäckt den var. Jag lider med alla som vill besöka gravarna på denna kyrkogård, men som måste avstå detta då de inte har kraft och ork att göra som vi gjorde. Vart går kyrkoskatten till undrade vi? Vi gissar att det handlade om 40-50 cm snö. Bedrövligt är det ord jag finner vara mest lämpligt.



Min mormor och morfar har nu det skottat vid sin grav. Vidare har de nu en kärlekshälsning i form av ett hjärta hos dem samt även ljus som brinner. Det känns riktigt bra.

Järfälla





Efter besöket vid graven åkte vi till Järfälla för att fira Peter som fyller 40 år. Peter och hans fru Caroline har ett oerhört vackert hem. Hemmet är helt perfekt och platsar in i vilken inredningstidning som helst.  Inspiration som heter duga får man av att besöka deras hem. Peter sa att det är hans frus förtjänst . Hon borde starta en inredningsblogg tänker jag :-)

Södertälje



Efter 40-års firandet hade vi bråttom hem då jag skulle gå på hockey. Idag mötte SSK Värmdö hemma i Telgerinken. Det var också min tur att stå i det ena utvisningsbåset. Vi (föräldrar) har ett schema på olika uppdrag av detta slag under alla hemmamatcher. I att stå i utvisningsbåset ingår också att räkna skott mot mål.

Skott mot mål i denna match slutade med 49 för SSK mot 21 för Värmdö. Mot bakgrund av dessa siffror skulle man kunna tro att vi vann. Men icke. 2-2 blev slutresultatet. Vi har svårt att göra mål......

Efter en hektisk dag känns det nu himla bra med en bloggstund tillsammans med en mugg innehållandes stärkande glögg.

Som jag, i skrivande stund önskar att jag åtminstone sökt ledigt en dag i veckan som kommer. Men det har jag inte :-(

Dagens reflektion är att snön stjäl en hel massa tid av en. Det ska skottas och skottas och skottas. Det går inte fort på vägarna heller. 3 mil i 30 km i timmen är inge kul!

Men vi får en vit vinter i år :-)

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Men ack så vacker! (snön alltså) Man får glädjas åt att det bara är 3,5 dagar att arbeta denna vecka!

2010-12-19 @ 22:34:21
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: curlingmamman

Vad fint ni gjorde vid graven.kram

2010-12-20 @ 06:23:38
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: Anonym

Håller med om att snön tar tid, men ger också mycket glädje, hoppas det inte blir riktigt så svinkallt bara, då kan man ju ändå inte vara ute...



Mvh

Frida

2010-12-20 @ 07:55:38
Postat av: Lisa

Vad fint hjärta vid graven! Ibland far och flänger man överallt känns det som. Dagarna går fort åt. Hm, att stå i utvisningsbåset och räkna skott mot mål, då måste man vara helskärpt antar jag :)

2010-12-20 @ 12:53:17
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, väldigt vackert. Jag blev så glad när du skrev 3,5 dagar. Men kom snabbt ned på jorden när jag insåg att vi har heldag dagen innan julafton :-(



Curlingmamman, tack. Det såg bättre ut när vi åkte därifrån än när vi kom.



Frida, jag hoppas att alla barn kommer att minnas dessa vita vintrar när de ser tillbaka. Nu kan barnen göra grottor och annat i snöhögarna. Kul!



Lisa, far och flänger det stämmer in precis på hur min söndag blev :-) Helskärpt är bra att vara. Dock var inte jag det. Men det gick bra ändå.

2010-12-20 @ 23:00:34
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0