Selma

Hej bloggen och dess besökare,

Idag efter jobbet var det bråttom, bråttom. Match med start kl. 19.00 i Skå. Vi ville väldigt gärna se denna första kvalmatch. För att se matchen var det nödvändigt att frångå en av (mina) principer. Den som handlar om nattning i bra tid. Nattningen förskjöts en och en halv timma med anledning av att vi båda ville åka på matchen.



Denna bild är tagen av Melker. En Melker som ville följa med på matchen, men som under första perioden inte visade något tecken på detta. Kände mig som världens sämsta mamma. Vi borde ha stannat hemma med honom tänkte jag många gånger. Svårt för mig att frångå mina sedvanliga rutiner. Ångrade mig några gånger ska jag erkänna. Såklart var han trött efter en lång dag på dagis. Dock vände hans humör i andra perioden.



Ännu en bild tagen av Melker. Matchen var sisådär, ingen höjdare. Några riktigt snygga mål bjöds det dock på. Andremålvakten stod hela matchen och höll nollan vilket var riktigt roligt. Mindre roligt var att min son i slutet av andra perioden fick matchstraff. Han fick inte vara kvar i båset utan fick gå ut till omklädningsrummet. TRIST så TRIST! En vinst med 4-0 fick SSK:arna åka hem med. Det var en bra start i denna kvalserie.



Malin som har sålt 3000 semlor idag hade med sig en varsin till oss när hon kom hem. Magnus, det betyder att jag inte stod emot fullt ut idag. Tur att jag inte åt den du förökte lura i mig på jobbet :-)

Melker han har ätit en Selma på dagis. Och den hade varit god :-)

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Tjänare, tjänare... Då ska vi se här... om du nu åt din semla på jobbet, tog också min samt tryckte ytterligare en hemma så får jag det till tre. Hmmm. Nu har ju jag inte gått på högskola så jag kan ju ha fel :)

//Magnus (som inte ätit någon semla alls)

2010-02-17 @ 19:07:17
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Magnus,nu tror mina barn att jag ätit tre semlor :-)

Igen har du fått mig att skratta, tack snälla!

2010-02-17 @ 20:23:26
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0