Härlig dag

Hej kära bloggläsare,

idag unnade jag mig ledighet från jobbet. Känns som ett mycket bra beslut må jag säga. Det är härligt att vara ledig. Till och med härligt att ägna del av dagen åt att städa. Jag har blivit duktig på att ta ledigt när jag känner att jag behöver det. Mitt sätt att ta hand om mig.



Idag fick jag och Melker finbesök. Vi fick besök av Marita, ett efterlängtat besök. Jag och Marita lärde känna varandra på högstadiet. För några år sedan tappade vi tyvärr kontakten med varandra.  Nu har vi äntligen återupptagit kontakten igen. Ett kärt återseende! På bilden ser ni Marita med en febrig Melker i sitt knä.



Marita hade med sig vackra tulpaner till mig och lego till Melker. Tack snälla!

Efter en trevlig fikastund med Marita åkte vi för att hämta upp Kärleken på jobbet. Därefter styrde vi kosan mot landet. Jag och svärmor hjälptes åt med middagsmaten. Trevligt så trevligt. Efter god middag med trevligt sällskap bjöd svärmor på hembakade semlor, gott så gott. Nu sitter jag hemma i våran del av huset på landet och väntar på att Solsidan ska börja. Jag är helt såld på den tv-serien.

Malin är hemma och Marcus är hos sin pappa. Han svarar inte på telefonen vilket är oerhört irriterande....
Melker är febrig och jag anar att han kommer att ha prickar på sin kropp imorgon. Bästa kompisen Max har vattkoppor.....

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att jag haft en härlig dag. Hoppas ni också haft det.

Må så gott




Kommentarer
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

UNDERBART att få ha en alldeles ledig dag så här i början av helgen...låter som en bra dag med både trevligt sällskap & god mat.

Kramar<3

2010-02-19 @ 22:15:03
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Marie KJ

Bra med vattkoppor innan han börjar skolan!

2010-02-20 @ 09:32:55
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Modekids

Gillar du barnkläder? Då ska du spana in vår nya blogg om barnmode!

2010-02-20 @ 12:30:33
URL: http://modekids.blogg.se/
Postat av: Maria. Livet med tre

Åhhh så du hade oxå en härlig hemma dag :-) BRA att du unnade dig det tycker jag.. det behöver man verkligen ibland.

Sv: Jo tack barnen skötte sig utmärkt hela dagen så vi fick en härlig inne dag med avbrott för lite pulka :-) Kram kram!

2010-02-20 @ 12:51:04
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Jenny

Va skönt att vara på landet.. Hör gärna av dig om det är Vattkoppor Melker har - det skulle var så skönt att ha det avklarat.

Ha en en bra helg!

Kram

2010-02-20 @ 13:09:12
Postat av: Mammaxtre

Jenny, jag lovar att höra av mig om det blir några koppor :-)

2010-02-20 @ 18:58:31
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0