Telefonsamtal

Hejsan svejsan kära bloggläsare,



Av bilden att döma förstår ni alla att vi varit på hockeymatch :-)

Sista kvalmatchen mot Huddinge. Oavgjort hade räckt för att vara klara. Som ni ser på bilden ovan låg SSK under när det återstod 1,15 min av matchen. Huddinges målvakt hade lämnat sitt mål för en sjätteutespelare.
Huddinge vann matchen med 2-1. Som jag tidigare skrivit i ngt inlägg så ser alla matchen på sitt sätt och med sina glasögon. Jag med mina och andra med sina. Jag såg vissa spelare göra en väldigt bra match. Matchen var spännande och som så ofta är det små marginaler i ishockey.  Jag överhörde en som står nära laget när han fick frågan hur matchen var. Svaret blev - inte något man skriver hem om direkt.
Man har olika glasögon på sig helt enkelt. Det jag såg vara att killarna ville göra mål, lite för mycket och helst på egen hand. Kanske var det det som kostade dem en förlust, vem vet. För Marcus gick det bra, det känns toppenbra. Än är det inte kört, vi har två matcher till på oss.
Som Byggare Bob och hans gäng alltid säger - kan vi klara det? - klart vi kan!

 

Dagens uppmuntran får bli den limpa som ligger i denna påse. När jag och Melker kom hem från matchen låg denna limpa på köksbänken. Malin hade den med sig den hem på inrådan av sin kompis Pauline. Pauline trodde att jag skulle bli glad om Malin tog med sig en limpa hem från det fik Pauline arbetar på. Pauline och Malin, jag bev jätteglad. Tack snälla!

Någonting annat jag blev glad över idag var ett telefonsamtal som jag fick. Älskade Marie (Myran) Blomqvist ringde mig. Hon ville fiska upp mig och det är jag glad för. Vänskap är viktigt och tiden är knapp. Ett telefonsamtal räcker långt. Tack snälla Fru Blomqvist.

Nu ska här nattas barn och strykas kläder. Hoppas även på att få egentid i soffan med en tidning av den blanka sorten :-) Har lovat Malin att hjälpa henne att färga sitt hår ikväll. Hon lyser dock med sin frånvaro.

Må så gott
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0