Tacksam

Hejsan, hejsan,



Imorse när jag gick hemifrån för att åka till jobbet sken solen så oerhört vackert. 23 minus grader gjorde att det var väldigt kallt att skrapa bilen, hualigen! Solen och ljuset som blev med den gjorde det aningens lättare.



Malin (min 19 åriga dotter) har varit ledig från jobbet idag. Det innebar att både Kärleken och jag kunde jobba då Melker som behövde vara hemma och ha en feberfri dag kunde vara hemma med sin storasyster. Någon av oss slapp vabba, det tackar vi för.

När jag kom hem från jobbet var middagsbordet dukat och middagsmaten färdig. Dessutom hade Malin och Melker bakat kakor. Jag känner mig så tacksam. Tacksam över hjälpen med Melker. Tacksam över att komma hem till dukat bord och färdig middag. Känner mig tacksam över goda kakor och det faktum att min äldsta bakat tillsammans min yngsta. Tack snälla Malin. Detta var precis vad mamma behövde. 

Tacksam är jag också över att Melker nu är feberfri. Han synes vara redo för dagis igen. Tyvärr, kanske jag ska skriva. Vi hade hoppats på vattkoppor för att få det överstökat innan skolstart. Men inga koppor har det blivit.

Tacksam får bli dagens ord.


Kommentarer
Postat av: Emily

ååh vilken härlig bild på morgonsolen :) och vilken underbar dotter du ahr som ställer upp och tar hand om liten! och att komma hem till ett dukat bord och nybakade kakor är inte helt fel :)



kramar

2010-02-23 @ 10:42:14
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Det finns så mycket att vara tacksam över OM man bara tittar runt lite...

Massor av kramar<3

2010-02-23 @ 16:19:13
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0