Halv inte hel

Hej på er,

denna lördag inleddes med ett inplanerat läkarbesök för lilla Melker på ögonmottagningen. Med vetskap om att han såg bra,  åkte vi hem. Det vara bara jag som ville åka skridskor eller pulka. Det blev därför en  förmiddag hemmavid. 



Kl. 14.00 var det dags att gå på kalas. Maja fyllde två år igår och detta firade vi idag. Här ser ni henne med presenten hon fick av Melker. Efter kalaset åkte jag till Scaniarinken för att se på en hockeymatch. Melker åkte till landet med sin pappa. De blir kvar på landet över natten (snyft).



Idag fick 95 laget den äran att spela en match åt 94:orna. En match mot Göta/Tranebergs 94:or. Vinst med 4-2 blev kvällens resultat. En tre x 20 minuters match med två spolningar. På bilden ser ni en straffläggning som vår målvakt tog. Jag har i tidigare inlägg skrivit att jag tycker synd om lagets andremålvakt då han får spela så sällan. Idag måste jag bara skriva om förstamålvakten. Han gjorde en väldigt bra match. Många enormt fina räddningar stod han för. Spelarna tar alltsomoftast målvakterna lite för givna. Det händer att de glöms bort på isen. Glömmer bort att stötta och att uppmuntra osv. Idag tyckte jag dock att det såg bättre ut på den fronten.



Det har lossnat för min son på isen. Han har nu gjort flera bra matcher. Två mål i gårdagens match samt en ass och ett mål idag. Piggare i skridskoåkningen och krigar på ett helt annat sätt nu än tidigare. Svackan är över = skönt.

Här sitter jag nu ensamen i soffan en lördagskväll. Marcus har gått och lagt sig. Melker är på landet och Malin lyser med sin frånvaro. Jag känner mig långtifrån hel.

Jag beundrar alla varannanveckas föräldrar som orkar och klarar av att leva utan sina barn under regelbunden basis. Jag har svårt att vara ifrån mina barn, så är det bara. Jag är van att ha mina barn 100% och vill också ha det på det viset. Malin 19 år är ett undantag. Vi har sedan länge klarat av separationsfasen. Hon har sett till att vänja mig....

Jag vet, Lillfisen kommer hem imorgon. Han är på landet med sin pappa. Träffar sin farmor och säkerligen sin farbror Ante, Han har det toppenbra, men ändå....
 
Tack för titten alla ni som hittat hit



Kommentarer
Postat av: Maria, Livet med tre

Håller med dig.. Jag tänker ofta på hur varannan vecka mammor orkar vara utan sin barn. Eller orkar o orkar.. man blir väl så illa tvungen men för mig är det verkligen min värsta mardröm. Jag är inte hel när de inte är i min närhet och fasar för att de ska bli stora och inte vilja hänga med mamma i soffan på lördagskvällarna ;-)

Kraaaaaaam till dig, hoppas du kunde njuta en stund av lugnet ändå :-)

2010-02-14 @ 13:09:28
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Marie KJ

Men Lotta Potta Jag tycker du tänker fel (och lite egoistiskt ;o)) Söner behöver banda med sina pappor utan att mamma är med. Du får lägga dig själv åt sidan, det handlar inte om dig utan om Melker och hans relation till sin pappa.



//Marie har tränat på saken

2010-02-14 @ 17:44:40
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, jag ser mig inte själv som egoistisk i denna fråga. Kanske förmedlade jag min känsla felaktigt. Självklart är det viktigt för dem och mig att de har egentid tillsammans. Jag är inte van att vara ifrån dem bara :-)

Kramkram

2010-02-15 @ 06:39:44
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, jag ser mig inte själv som egoistisk i denna fråga. Kanske förmedlade jag min känsla felaktigt. Självklart är det viktigt för dem och mig att de har egentid tillsammans. Jag är inte van att vara ifrån dem bara :-)

Kramkram

2010-02-15 @ 06:39:44
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, jag ser mig inte själv som egoistisk i denna fråga. Kanske förmedlade jag min känsla felaktigt. Självklart är det viktigt för dem och mig att de har egentid tillsammans. Jag är inte van att vara ifrån dem bara :-)

Kramkram

2010-02-15 @ 06:39:45
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, jag ser mig inte själv som egoistisk i denna fråga. Kanske förmedlade jag min känsla felaktigt. Självklart är det viktigt för dem och mig att de har egentid tillsammans. Jag är inte van att vara ifrån dem bara :-)

Kramkram

2010-02-15 @ 06:39:45
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, jag ser mig inte själv som egoistisk i denna fråga. Kanske förmedlade jag min känsla felaktigt. Självklart är det viktigt för dem och mig att de har egentid tillsammans. Jag är inte van att vara ifrån dem bara :-)

Kramkram

2010-02-15 @ 06:39:46
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Mammaxtre

Marie KJ, svara på en kommentar ska jag tydligen inte göra en tidig måndagsmorgon :-)

2010-02-15 @ 06:41:01
URL: http://mammxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0