Dålig stämning

Hej alla. Jag är precis hemkommen från en hockeymatch som inte liknade någon annan match jag varit på.



Marcus och hans femma samt några andra spelare från 95-laget fick hjälpa 94-orna i en match mot Strängnäs. Matchen ägde rum i Telgerinken och startade kl. 20.00. Tre gånger femton minuter med en spolning mellan andra och tredje perioden var det som gällde ikvällens match. Kl 21.50 var matchen äntligen slut.....

Dessa tre gånger femton minuter tog väldigt lång tid att spela. Föräldrarna i bortalaget var mer än lovligt knäppa. Tjafsigt mellan föräldrar på läktaren. Gap och skrik mot domarna. Gnäll, gnäll och åter gnäll. Föräldrarna skrek till sina barn att bryta matchen och åka hem. Stämningen på läktaren fick inverkan på grabbarna på isen, främst på bortalaget, vilket resulterade i att det blev många och långa utvisningar. Vi (SSK föräldrar) hade köpt domarna och så vidare.

SSK vann matchen med 3-1. Marie KJ, din Axel gjorde ett mål. Även Marcus gjorde ett mål, kul!. Ett byte spelade de i samma femma vilket var lite roligt tycker jag. Utvisningarna hoppar jag över att redogöra för, det vill du inte veta.

Hur trist som helst med dålig stämning på läktaren. Hur trist som helst att inte föräldrarna kunde låta grabbarna spela ishockey ifred. Hur trist som helst med tjafs mellan föräldrar på läktaren. Domarens domslut kan väl inte vi ta ansvar för. Hur trist som helst med tjafs på isen. Marie KJ, du missade ingenting i kväll.

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Skönt att veta och hur kan det komma sig att det finns så mycket puckoföräldrar till idrottande barn (särskilt hockeyn tror jag)



Kom hit i stället!

2010-01-26 @ 11:32:22
URL: http://systermarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0